14:40 | 19/10/2024

What are sample essays describing the poinciana tree for grade 4 students in Vietnam? What are types of organizational structures of primary schools in Vietnam?

What are sample essays describing the poinciana tree for grade 4 students in Vietnam? What are types of organizational structures of primary schools in Vietnam?

What are sample essays describing the poinciana tree for grade 4 students in Vietnam?

Below are sample essays describing the poinciana tree for grade 4 students in Vietnam.

Sample 1:

Trên khắp đất nước ta có nhiều loài hoa, mỗi loại mang một ý nghĩa riêng. Hoa hồng tượng trưng cho tình yêu, hoa cát tường mang đến bình an, nhưng hoa nào tượng trưng cho tuổi học trò? Đó chính là hoa phượng, loài hoa gắn liền với sân trường.

Cây phượng ở trường em là cây lâu năm, em không biết cây có từ bao giờ, nhưng từ khi vào lớp một, em đã thấy cây phượng lớn vẫy những cành lá chào đón. Thân cây không cao như các cây khác, nhưng các cành tỏa bóng che mát cả sân trường. Thân cây mang màu nâu sẫm của thời gian, rễ to nhô lên khỏi mặt đất.

Chúng em thích nhất là mùa hoa phượng nở, khi cây rực rỡ màu đỏ, làm sáng bừng cả bầu trời. Đây cũng là lúc nghe tiếng ve sầu vang vọng, báo hiệu nghỉ hè đang đến. Năm học mới, cây phượng lại xanh thẫm, quả phượng bắt đầu lớn lên, dài ra và dẹp mỏng, khiến chúng em thường hái làm đồ chơi.

Em rất yêu trường, lớp học, bạn bè, thầy cô và cả cây phượng già. Em mong cây sẽ mãi bên em trong suốt quãng thời gian học tiểu học và cả sau này.

Sample 2:

Trường em là một ngôi trường làng nhỏ nằm trên đồi. Mặc dù không có những tòa nhà cao tầng hiện đại, nhưng trường em có rất nhiều cây xanh, trong đó nổi bật nhất là một cây phượng lớn bên sân chào cờ.

Cây phượng đã được trồng từ rất lâu, theo bác bảo vệ, nó có mặt ở đây từ trước khi trường được xây dựng. Không ai biết cây đã bao nhiêu tuổi, nhưng nó cao vượt cả tòa nhà ba tầng của trường. Thân cây to đến nỗi phải bốn người ôm mới xuể, còn các cành thì lớn như bắp chân, đan cài nhau tạo thành một tán lá rộng. Vào mùa hè, bóng cây phượng có thể che chở gần ba lớp học cùng lúc.

Khoảng tháng năm, cây phượng bắt đầu ra hoa. Khi các loài hoa khác đã tàn, phượng mới khoe sắc. Những bông hoa nhỏ màu đỏ dần lan rộng, tạo nên một tán phượng rực rỡ như lửa. Khi gió thổi qua, những cánh hoa rơi lả tả, đẹp như trong phim. Các học sinh đứng dưới tán cây ngẩn ngơ suốt buổi chiều. Cây phượng nở đỏ không chỉ mang lại sự lo lắng trước kỳ thi lớn, mà còn đem đến niềm vui khi gần đến hè và nỗi buồn khi phải xa thầy cô, bạn bè.

Sample Essay Describing the Flamboyant Tree Number 3:

Hoa phượng gắn liền với những kí niệm hồn nhiên, trong sáng của tuổi học trò. Trong suốt thời gian học tập tại trường tiểu học, cùng với bác bàng già, cây phượng vĩ đã chứng kiến sự trưởng thành của bao thế hệ học sinh chúng em

Cây phượng vĩ được trồng ở giữa sân trường. Những tán cây to lớn đã mang đến bóng mát, che đi cái nắng gay gắt của ngày hè cho chúng em vui chơi. Không ai biết cây phượng vĩ được trồng từ bao giờ, có lẽ cây được trồng từ khi ngôi trường được xây dựng. Ngày nay cây phượng đã to lớn vô cùng, cây cao khoảng 5- 7 mét, thân cây to lớn, sần sùi lốm đốm những vết rêu xanh. Cây phượng có bộ rễ khổng lồ bám chặt xuống lòng đất, những nhánh rễ nổi trên bề mặt uốn lượn như những con rắn khổng lồ.

Lá của cây phượng rất nhỏ, chúng mọc thành cành. Tán cây phượng tỏa ra nhiều hướng tựa như chiếc ô khổng lồ che nắng che mưa cho chúng em. Hoa phượng có màu đỏ rực rỡ tựa như màu nắng của ngày hè. Hoa mọc theo chùm và thường nở vào mùa hè. Khi phượng ra hoa cũng là khi cây phượng trở nên đẹp nhất, hình ảnh cây phượng vĩ nở rộ sừng sững giữa sân trường đã trở thành kí ức đẹp đẽ của tất cả học sinh chúng em.

Em yêu cây phượng, yêu mùa hoa nở nhưng cũng thật buồn vì khi hoa phượng nở thì chúng em phải chia tay nhau, chia tay mái trường để bắt đầu kì nghỉ hè dài.

Note: The sample essays are for reference purposes only.

Best Sample Essays Describing the Flamboyant Tree for 4th Grade? How is the elementary school organized in terms of types?

What are sample essays describing the poinciana tree for grade 4 students in Vietnam? What are types of organizational structures of primary schools in Vietnam?​ (Image from the Internet)

What are types of organizational structures of primary schools in Vietnam?​

According to Clause 1, Article 4 of the primary school Charter issued together with Circular 28/2020/TT-BGDDT, primary schools in Vietnam are organized into two types: public and private

- Public primary schools are invested in by the State, ensuring operational conditions and representing the owner.

- Private primary schools are invested in by domestic or foreign investors, ensuring operational conditions.

Currently, primary school students, depending on their circumstances and needs, can register to study at either public or private primary schools.

What are the education program and educational plan for primary schools in Vietnam?

Based on Article 17 of the primary school Charter issued with Circular 28/2020/TT-BGDDT regarding the educational program and plan for primary students:

- Primary schools implement the educational program issued by the Minister of Education and Training, the school year time plan, and the educational duration according to the guidelines of the Ministry of Education and Training, and appropriate to the specific conditions of each locality.

- Based on the educational program issued by the Minister of Education and Training and the long-term plan of the unit approved by the competent authority, the primary school builds and implements the school's educational plan.

+ Annually, develop the school's educational plan and report to the competent authority as prescribed.

+ Develop supplementary educational contents to meet learner needs, local educational content suitable for local and school conditions to improve educational quality.

+ Apply advanced educational methods and forms from both domestic and international sources, appropriate to practical conditions, local development needs, school and orientation towards developing students' qualities and competencies; be responsible for organizing and implementing the annual educational plan of the school ensuring quality and progress.

+ Construct a timetable suitable to the psychological age of students and the actual conditions of the locality.

Related Posts
LawNet
Vietnam: What are the sample imaginary paragraphs about the starfruit tree for 4th-grade students? What are the forms of commendation for 4th-grade students?
LawNet
What are the exercises on personification and attached answers for 4th-grade students? What is the knowledge taught in the 4th-grade Vietnamese Language curriculum?
LawNet
What are the top sample imaginary paragraphs about "Sơn Tinh" and "Thủy Tinh" for 4th-grade students in Vietnam? What learning outcomes are required for writing practice in the 4th-grade Vietnamese language curriculum?
LawNet
What are the sample essays on recounting a story about a talented or brave child under the 4th-grade Vietnamese language curriculum?
LawNet
Vietnam: What are the sample paragraphs describing plants for 4th-grade students? What are the writing competencies required for 4th-grade students?
LawNet
What are the sample indirect introductions of essays about the Story "The Three Axe Blades/Ba lưỡi rìu"? What are the 3 levels of designing periodic question papers of the 4th-grade Vietnamese language?
LawNet
What are the sample thoughts about the Story "The Three Axe Blades/Ba lưỡi rìu"? What are the 03 objectives of the 4th-grade Vietnamese language?
LawNet
Vietnam: What are the sample short essays on retelling a favorite fairy tale under the 4th-grade Vietnamese Language curriculum? What are the linguistic competencies required for 4th-grade students?
LawNet
Vietnam: What are folks and proverbs about gratitude towards teachers? What is the grade at which students begin learning folks and proverbs?
LawNet
What are the guidelines for writing an indirect introduction for an essay on the description of flamboyant plants? At which grade does the Vietnamese Language Curriculum include the content regarding indirect introduction?​
Lượt xem: 53
Latest Post

Đăng ký tài khoản Lawnet

Đơn vị chủ quản: Công ty THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
Chịu trách nhiệm chính: Ông Bùi Tường Vũ - Số điện thoại liên hệ: 028 3935 2079
P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;