What are guidelines on retelling the story "Trí khôn của ta đây" for grade 4 students in Vietnam? What is the age of grade 4 students in Vietnam?
What are guidelines on retelling the story "Trí khôn của ta đây" for grade 4 students in Vietnam?
"Trí khôn của ta đây" is a folk tale that grade 4 students learn in the Vietnamese subject. Below is a retelling of the story "Trí khôn của ta đây" in the style of a grade 4 student.
Retelling the story "Trí khôn của ta đây" for grade 4 students Ngày xưa, có một con hổ rất to và mạnh mẽ sống trong rừng. Một hôm, hổ thấy một người nông dân đang cày ruộng với con trâu. Hổ thắc mắc tại sao con người nhỏ bé lại có thể điều khiển được con trâu to lớn như vậy. Hổ hỏi trâu, và trâu trả lời rằng con người có "trí khôn". Hổ rất tò mò muốn biết trí khôn là gì, nên quyết định hỏi người nông dân. Người nông dân bảo rằng trí khôn đang để ở nhà và đề nghị hổ chờ để đi lấy. Nhưng trước khi đi, người nông dân yêu cầu hổ phải bị trói lại để đảm bảo an toàn cho mình. Hổ đồng ý với ý kiến của người nông dân. Sau đó, người nông dân nhanh chóng trói hổ thật chặt vào gốc cây rồi đốt lửa quanh hổ và nói rằng đó chính là trí khôn của ta. Hổ hoảng sợ và vùng vẫy, nhưng không thể thoát ra được. Những vết cháy trên lưng hổ tạo thành những vằn đen mà chúng ta thấy trên lưng hổ ngày nay. Câu truyện Trí khôn của ta đây dạy cho chúng ta một bài học quý giá về sự thông minh và mưu trí. Nhờ có trí khôn, con người có thể vượt qua những khó khăn và nguy hiểm, dù họ có nhỏ bé hơn và yếu đuối hơn so với nhiều loài vật khác. Từ câu truyện này, em học được rằng trong cuộc sống, chúng ta cần phải biết suy nghĩ và sử dụng trí tuệ để giải quyết vấn đề, thay vì chỉ dựa vào sức mạnh. Trí khôn không chỉ giúp chúng ta vượt qua khó khăn mà còn giúp chúng ta sống tốt hơn, biết cách đối nhân xử thế và giúp đỡ người khác. |
Note: The retelling of the story "Trí khôn của ta đây" in the style of a grade 4 student is for reference only!
What are guidelines on retelling the story "Trí khôn của ta đây" for grade 4 students in Vietnam? What is the age of grade 4 students in Vietnam? (Image from the Internet)
What is the age of grade 4 students in Vietnam?
Pursuant to Article 33 of the Charter for Primary Schools issued with Circular 28/2020/TT-BGDDT:
Age of Primary School Students
- The age of students entering the grade 1 is 06 years old and is calculated by year. Disabled children, those with physical or intellectual developmental delays, children in areas with particularly difficult socio-economic conditions, minority children, orphans without support, children returning from abroad, and children of foreigners studying or working in Vietnam may attend grade 1 at an age higher than prescribed, but not more than 03 years older. In cases where children enter grade 1 exceeding 03 years of the regulation, the decision will be made by the Head of the Department of Education and Training.
...
Thus, a grade 4 student is 09 years old, except in cases of repeating grades, students in areas with particularly difficult socio-economic conditions, minority students, students with disabilities, students with physical or intellectual developmental delays, orphans without support, students returning from abroad, and other cases as prescribed by law.
What are linguistic competencies for grade 4 students in Vietnam?
According to the General Education Program for the Vietnamese Language subject issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the linguistic competencies that grade 4 students must achieve are as follows:
- Focus more on the requirements of reading comprehension of specific content, understanding themes, understanding lessons drawn from texts.
- Begin writing a complete short essay, mainly narrative, descriptive, and simple introduction essays.
- Be able to write texts retelling stories read, witnessed events, participated in, and stories imagined by students; describe familiar objects and phenomena;
- Introduce objects and activities close to the student's life. Write paragraphs expressing students' feelings and thoughts when reading a story, a poem, or witnessing an event evoking many emotions for them.
- Provide opinions on simple issues in study and life; write some types of texts such as autobiography, message, invitation, schedule, application, etc.; initially know how to write following the process; the writing needs to have three parts (introduction, body, conclusion).
- Present ideas and emotions in an easily understandable manner; initially know how to use appropriate gestures and expressions when speaking; can clearly retell stories read and heard; know how to share, exchange emotions, attitudes, thoughts about discussed issues; know how to explain a subject or simple process.
- Listen and understand with an appropriate attitude and grasp the main content; recognize the emotions of the speaker; know how to respond to what has been heard.
- When was the first time that Vietnamese Women's Day was celebrated in Vietnam? Are students in Vietnam entitled to days off on this day?
- What is the significance of October 20 in Vietnam? What are modules in the regular professional development program for primary school teachers in Vietnam?
- What are regulations on teaching quotas for primary school homeroom teachers in Vietnam?
- What are general analysis of "Song thất lục bát" poems in Vietnam? What are requirements for grade 9 Literature curriculum in Vietnam?
- What are sample speeches for celebrating October 20 in Vietnam? What are the regulations on convalescence and health recovery after childbirth for female teachers in Vietnam?
- What are sample script for hosting a program celebrating October 20 in Vietnam? What are regulations on evaluation of students' training results in Vietnam?
- Are Vietnamese teachers who are residing abroad eligible to be awarded the honorary title of Doctor?
- What are the discipnary acts against a student, who is late to school in Vietnam? Can teachers in Vietnam impose monatery fines on students for being late?
- What are guidelines on analysis of the literary work "Độc Tiểu Thanh kí" for grade 11 students in Vietnam? What are the responsibilities of upper secondary school students in Vietnam?
- What is a relative pronoun in English? What are methods of assessment of outcomes of English subject in Vietnam?