What are sample introduction paragraphs for social argumentative essays on the spirit of solidarity for students in Vietnam?

Below are sample introduction paragraphs for social argumentative essays on the spirit of solidarity for students in Vietnam.

What are sample introduction paragraphs for social argumentative essays on the spirit of solidarity for students in Vietnam?

Below are sample introduction paragraphs for social argumentative essays on the spirit of solidarity for grade 10 students.

Sample introduction paragraphs for social argumentative essays on the spirit of solidarity

Sample 1: Đoàn kết là sức mạnh, tinh thần đoàn kết là truyền thống quý báu của ông cha ta để lại và được thế hệ sau tiếp nối, sự đoàn kết đã nhiều lần giúp đất nước vượt qua cảnh hiểm nghèo.

Sample 2: Từ ngàn xưa, dân tộc ta luôn coi trọng tinh thần đoàn kết. Đó chính là sức mạnh đã giúp dân tộc ta vững bước đến ngày nay cho dù đã trải qua bao nhiêu khó khăn, thử thách. Bác Hồ đã từng nói: “Đoàn kết là sức mạnh vô địch”. Câu nói ngắn gọn, dễ hiểu này là một trong những chân lý tồn tại của dân tộc ta.

Sample 3: Trong quá trình dựng nước và giữ nước, nhân dân ta thực hiện tốt bài học đoàn kết nên đã liên tục vượt qua trở ngại để giành độc lập dân tộc. Tinh thần đoàn kết ấy trở thành một truyền thống quý báu của dân tộc và được đúc kết thành một chân lí giàu hình ảnh qua hai câu tục ngữ sau:

Một cây làm chẳng nên non

Ba cây chụm lại nên hòn núi cao.

Sample 4: Để tạo nên một tập thể, cộng đồng vững mạnh, mỗi cá nhân phải gắn kết mình với cộng đồng. Sự liên kết của nhiều cá nhân sẽ tạo nên sức mạnh của tập thể, cộng đồng. Đồng thời, cũng cần tương trợ lẫn nhau để hoàn thành công việc, vượt qua khó khăn thử thách, hướng đến thành công. Bởi thế, một trong những đức tính cần phải có đó là tinh thần đoàn kết, tương trợ lẫn nhau.

Sample 5: Có người nói rằng nếu tất cả mọi người cùng hướng về một hướng, cùng tiến về phía trước, thì thành công sẽ tự nó đến. Một khi chúng ta đoàn kết lại sẽ tạo nên sức mạnh lớn lao. Bởi thế, tinh thần đoàn kết là yếu tốt rất quan trọng trong mọi công việc và trong cuộc sống.

Sample 6: Nơi nào có đoàn kết, nơi đó có thắng lợi. Đoàn kết tạo nên sức mạnh vượt trội mà một cá nhân không thể đạt được. Khi chung sức, con người có thể làm nên những điều kỳ diệu, còn thiếu đoàn kết sẽ dẫn đến thất bại. Lịch sử đã chứng minh, những dân tộc nhỏ bé nhờ đoàn kết mà trở nên vĩ đại, trong khi những dân tộc hùng mạnh lại bị diệt vong vì thiếu sự hợp tác.

Sample 7: Trong cuộc sống, không ai có thể tồn tại một mình mà không cần đến sự hợp tác và hỗ trợ từ người khác. Đoàn kết không chỉ giúp con người vượt qua khó khăn, thử thách mà còn thúc đẩy sự phát triển bền vững, xây dựng một tập thể vững mạnh. Như Bác Hồ từng dạy: "Đoàn kết, đoàn kết, đại đoàn kết. Thành công, thành công, đại thành công", tinh thần đoàn kết luôn là yếu tố không thể thiếu trong mọi thời kỳ.

Note: The above information is for reference only.

Sample Introductory Paragraphs for Social Debate Essays on Solidarity

What are sample introduction paragraphs for social argumentative essays on the spirit of solidarity for students in Vietnam?​ (Image from Internet)

What does grade 10 Vietnamese Language knowledge include?

Based on Section V of the Literature Education Program promulgated with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the Vietnamese Language knowledge for Grade 10 literature includes:

- Word usage errors and ways to correct them

- Word order errors and ways to correct them

- Rhetorical devices of insertion and enumeration: characteristics and effects

- Errors in paragraph and text coherence: signs of recognition and correction methods

- Types of texts and genres

+ Argumentative text: the purpose, viewpoint of the writer; arrangement, presentation of arguments, reasoning, and evidence; narrative and expressive elements in argumentative texts; essay on a social issue; essay analyzing and evaluating a literary work; essay about oneself

+ Informative text: the combination of linguistic means and non-linguistic communication media; the combination of expression methods; ways of reporting and the writer's viewpoint; comprehensive explanatory text; rules, and guides at public places

- Ways of denoting ellipsis in text, annotating quotes, and writing footnotes

- Non-linguistic communication tools: images, numbers, graphs, diagrams,...

What are teaching devices for Literature in Vietnam?

Based on Section VIII of the Literature Education Program promulgated with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the regulation on teaching devices for literature is as follows:

- The minimum teaching tools for literature include reference libraries, encompassing all major types of texts like literary texts, argumentative texts, informative texts, and storybooks, including comic books.

+ In each major text type, there are subtypes: literary texts include stories, poems, plays, and essays; argumentative texts include literary argumentation and social argumentation; informative texts include expository and utilitarian texts.

+ Some illustrations such as portraits of great writers in the curriculum; illustrations demonstrating the content and artistry of some significant works like Nam Quoc Son Ha, Hich Tuong Si, Binh Ngo Dai Cao, Truyen Kieu, Van Te Nghia Si Can Giuoc, Declaration of Independence,...

- Schools with conditions should provide additional resources:

+ Internet connection, computer, screen, and projector; supplemented with some Vietnamese language teaching software;

+ CDs, video clips featuring scenic spots and historical monuments of the country, hometowns of famous writers (for teaching and learning informative texts);

+ Some animated films and movies adapted from literary works or CDs and video clips recording some performances based on literary scripts;

+ CDs with music composed from selected poems for teaching materials, extended reading materials, interactions, and specialized talks by writers and literary researchers and critics;

+ E-books, literature books, and electronic forms of literary education materials.

Related Posts
LawNet
Vietnam: What are the sample social argumentative essays on social media etiquette for 10th-grade students? What Vietnamese knowledge do 10th-grade students learn?
LawNet
Vietnam: What are the 05 sample social argumentative essays on analyzing artistic features in the 10th-grade Literature curriculum? What learning outcomes are required for relating, comparing, and connecting in the 10th-grade Literature curriculum?
LawNet
Vietnam: What is the sample outline of an expositive essay on the literary author of Nguyen Du? What is the age of students entering 10th Grade in 2024?
LawNet
What are the brief sample expositions on Vietnamese festivals? What are the contents of academic topics in the 10th-grade Literature curriculum?
LawNet
What are the sample argumentative essays on the power of human willpower in life under the 10th-grade Literature curriculum in Vietnam?
LawNet
Vietnam: What is the sample outline of an argumentative essay on students towards the building of a friendly school? What are the duties of 10th-grade students during the 2024-2025 academic year?
LawNet
Vietnam: What are the guidelines for preparing for the lesson "Dong Ho Paintings/Tranh Đông Hồ" in the 10th-grade Literature curriculum? Is the dominant emotions of a work one of the literary knowledge required for 10th-grade students?
LawNet
What are the sample expositive essays on the harmful effects of tobacco? What are the standardized educational qualifications of 10th-grade Literature teachers?
LawNet
What are the sample essays persuading others to abandon a concept under the 10th-grade Literature curriculum? In Vietnam, is 10th-grade Literature a mandatory subject?
LawNet
Vietnam: What are the top sample conclusions of social argumentative essays on any topic? Are computers required to serve Literature teaching?
Lượt xem: 65
Latest Post

Đăng ký tài khoản Lawnet

Đơn vị chủ quản: Công ty THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
Chịu trách nhiệm chính: Ông Bùi Tường Vũ - Số điện thoại liên hệ: 028 3935 2079
P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;