What are guidelines on retelling the Cinderella story for grade 4 students in Vietnam? What are methods for assessing grade 4 students in Vietnam?
What are guidelines on retelling the Cinderella story for grade 4 students in Vietnam?
The story of Cinderella has its origins in many different cultures and has existed for a very long time. The story has been passed down orally and has many different variations. Refer to the following guidelines on retelling the Cinderella story in Vietnamese:
Retelling the Cinderella story Ngày xưa, có một cô bé sống với dì ghẻ và hai chị kế độc ác. Họ bắt cô làm hết mọi việc nhà, khiếm mặt mũi của cô bé lấm lem tro bụi nên dì ghẻ và hai chị kế gọi cô là lọ lem. Một ngày nọ, hoàng tử tổ chức một buổi dạ hội và mời tất cả các cô gái trong vương quốc. Mẹ kế và hai chị kế của Lọ Lem háo hức chuẩn bị váy áo lộng lẫy để đi dự tiệc, còn Lọ Lem thì bị cấm không được đi. Khi mẹ kế và hai chị kế đã đi dự tiệc, Lọ Lem ngồi khóc một mình. Bỗng nhiên, một bà tiên hiện ra và dùng phép thuật biến quả bí ngô thành xe ngựa, chuột thành ngựa trắng, và thằn lằn thành người đánh xe. Bà tiên còn biến bộ quần áo rách rưới của Lọ Lem thành chiếc váy dạ hội tuyệt đẹp và tặng cô đôi giày thủy tinh lấp lánh. Bà tiên dặn Lọ Lem phải trở về trước khi đồng hồ điểm 12 giờ đêm. Tại buổi dạ hội, hoàng tử bị cuốn hút bởi vẻ đẹp và sự duyên dáng của Lọ Lem. Họ khiêu vũ cùng nhau suốt buổi tối. Khi đồng hồ bắt đầu điểm 12 giờ, Lọ Lem vội vàng chạy ra khỏi cung điện, để lại một chiếc giày thủy tinh trên cầu thang. Hoàng tử quyết định tìm kiếm cô gái đã để lại chiếc giày. Ngài đi khắp vương quốc, thử giày cho tất cả các cô gái. Khi đến nhà của Lọ Lem, hai chị kế cố gắng thử giày nhưng không vừa. Cuối cùng, Lọ Lem bước ra và thử chiếc giày. Chiếc giày vừa khít với chân cô. Hoàng tử nhận ra Lọ Lem chính là cô gái trong buổi dạ hội và quyết định cưới cô làm vợ. Họ sống hạnh phúc mãi mãi về sau. Còn mẹ kế và hai chị kế thì phải sống trong sự hối hận vì đã đối xử tệ bạc với Lọ Lem. Vậy là câu chuyện của Cô bé Lọ Lem kết thúc có hậu, và cô bé đã tìm được hạnh phúc của mình. |
Note: The content of the brief retelling of the Cinderella story for grade 4 is for reference purposes only!
What are guidelines on retelling the Cinderella story for grade 4 students in Vietnam? What are methods for assessing grade 4 students in Vietnam? (Image from the Internet)
What are methods for assessing grade 4 students in Vietnam?
According to Clause 2, Article 5 of the Regulation on the Assessment of Primary School Students issued together with Circular 27/2020/TT-BGDDT, some commonly used assessment methods in the process of assessing grade 4 students include:
- Observation method: Teachers monitor and listen to students during classroom instruction, using observation sheets, checklists, and diaries to record students’ behaviors as evidence for evaluating their learning and practice process.
- Assessment through study portfolios, products, and activities of students: Teachers provide comments and evaluations on students’ products and activity results, thereby assessing students according to related evaluation contents.
- Oral assessment method: Teachers interact with students through Q&A sessions to gather information, providing comments and helping measures promptly.
- Written test method: Teachers use tests that include questions and exercises designed according to the levels and requirements of the curriculum, in the form of multiple-choice, essay, or a combination of both, to evaluate the achievement of the educational contents needed for assessment.
What does the Assessment Record for grade 4 students in Vietnam include?
According to Article 10 of the Regulation on the Assessment of Primary School Students issued together with Circular 27/2020/TT-BGDDT, the assessment record serves as evidence of the learning and training process, as well as the academic results of students; it provides information to enhance the coordination in educating students between teachers, schools, and parents.
The assessment record for each school year of every grade 4 student includes the School Record and the Summary Sheet of Educational Assessment Results of the Class, wherein:
- The Summary Sheet of Educational Assessment Results of the classes is stored at the school as prescribed.
- The School Record is stored by the school throughout the student’s time at the school and is handed over to the student upon completion of primary education or school transfer.
- Vietnam: What is the sample outline of an essay on the analysis of expressions of national spirit in the Poem "Việt Bắc" for 12th-grade students? What patriotic qualities are required for 12th-grade students?
- Vietnam: What are your thoughts on the Poem "Tiếng ru" by To Huu? How many lessons are there in the 12th-grade Literature curriculum per year?
- What are the sample essays describing your grandfather for 5th-grade students in Vietnam? What are the assessment criteria for 5th-grade students in 2024?
- Vietnam: What are the sample social argumentative essays on social media etiquette for 10th-grade students? What Vietnamese knowledge do 10th-grade students learn?
- Vietnam: Why is the French Bourgeois Revolution considered the most thorough one? What learning outcomes are required for 11th-grade students after studying the bourgeois revolution?
- Vietnam: What is the atmosphere? What is the grade at which students are required to master the knowledge of the atmosphere in the History and Geography curriculum?
- Vietnam: Why does the phenomenon of day and night alternation occur on Earth? What is the grade at which students learn about the phenomenon of day and night alternation on Earth?
- What is the newest report template on distance education at the higher education level in Vietnam?
- Vietnam: What are the shortest sample expositions on Ba Den Mountain for 9th-grade students? What learning outcomes are required for the writing process in the 9th-grade Literature curriculum?
- In Vietnam, what does local time mean? What is the grade at which local time is taught in the History and Geography curriculum?