What are guidelines on retelling the Cinderella story for grade 4 students in Vietnam? What are methods for assessing grade 4 students in Vietnam?
What are guidelines on retelling the Cinderella story for grade 4 students in Vietnam?
The story of Cinderella has its origins in many different cultures and has existed for a very long time. The story has been passed down orally and has many different variations. Refer to the following guidelines on retelling the Cinderella story in Vietnamese:
Retelling the Cinderella story Ngày xưa, có một cô bé sống với dì ghẻ và hai chị kế độc ác. Họ bắt cô làm hết mọi việc nhà, khiếm mặt mũi của cô bé lấm lem tro bụi nên dì ghẻ và hai chị kế gọi cô là lọ lem. Một ngày nọ, hoàng tử tổ chức một buổi dạ hội và mời tất cả các cô gái trong vương quốc. Mẹ kế và hai chị kế của Lọ Lem háo hức chuẩn bị váy áo lộng lẫy để đi dự tiệc, còn Lọ Lem thì bị cấm không được đi. Khi mẹ kế và hai chị kế đã đi dự tiệc, Lọ Lem ngồi khóc một mình. Bỗng nhiên, một bà tiên hiện ra và dùng phép thuật biến quả bí ngô thành xe ngựa, chuột thành ngựa trắng, và thằn lằn thành người đánh xe. Bà tiên còn biến bộ quần áo rách rưới của Lọ Lem thành chiếc váy dạ hội tuyệt đẹp và tặng cô đôi giày thủy tinh lấp lánh. Bà tiên dặn Lọ Lem phải trở về trước khi đồng hồ điểm 12 giờ đêm. Tại buổi dạ hội, hoàng tử bị cuốn hút bởi vẻ đẹp và sự duyên dáng của Lọ Lem. Họ khiêu vũ cùng nhau suốt buổi tối. Khi đồng hồ bắt đầu điểm 12 giờ, Lọ Lem vội vàng chạy ra khỏi cung điện, để lại một chiếc giày thủy tinh trên cầu thang. Hoàng tử quyết định tìm kiếm cô gái đã để lại chiếc giày. Ngài đi khắp vương quốc, thử giày cho tất cả các cô gái. Khi đến nhà của Lọ Lem, hai chị kế cố gắng thử giày nhưng không vừa. Cuối cùng, Lọ Lem bước ra và thử chiếc giày. Chiếc giày vừa khít với chân cô. Hoàng tử nhận ra Lọ Lem chính là cô gái trong buổi dạ hội và quyết định cưới cô làm vợ. Họ sống hạnh phúc mãi mãi về sau. Còn mẹ kế và hai chị kế thì phải sống trong sự hối hận vì đã đối xử tệ bạc với Lọ Lem. Vậy là câu chuyện của Cô bé Lọ Lem kết thúc có hậu, và cô bé đã tìm được hạnh phúc của mình. |
Note: The content of the brief retelling of the Cinderella story for grade 4 is for reference purposes only!
What are guidelines on retelling the Cinderella story for grade 4 students in Vietnam? What are methods for assessing grade 4 students in Vietnam? (Image from the Internet)
What are methods for assessing grade 4 students in Vietnam?
According to Clause 2, Article 5 of the Regulation on the Assessment of Primary School Students issued together with Circular 27/2020/TT-BGDDT, some commonly used assessment methods in the process of assessing grade 4 students include:
- Observation method: Teachers monitor and listen to students during classroom instruction, using observation sheets, checklists, and diaries to record students’ behaviors as evidence for evaluating their learning and practice process.
- Assessment through study portfolios, products, and activities of students: Teachers provide comments and evaluations on students’ products and activity results, thereby assessing students according to related evaluation contents.
- Oral assessment method: Teachers interact with students through Q&A sessions to gather information, providing comments and helping measures promptly.
- Written test method: Teachers use tests that include questions and exercises designed according to the levels and requirements of the curriculum, in the form of multiple-choice, essay, or a combination of both, to evaluate the achievement of the educational contents needed for assessment.
What does the Assessment Record for grade 4 students in Vietnam include?
According to Article 10 of the Regulation on the Assessment of Primary School Students issued together with Circular 27/2020/TT-BGDDT, the assessment record serves as evidence of the learning and training process, as well as the academic results of students; it provides information to enhance the coordination in educating students between teachers, schools, and parents.
The assessment record for each school year of every grade 4 student includes the School Record and the Summary Sheet of Educational Assessment Results of the Class, wherein:
- The Summary Sheet of Educational Assessment Results of the classes is stored at the school as prescribed.
- The School Record is stored by the school throughout the student’s time at the school and is handed over to the student upon completion of primary education or school transfer.
- When was the first time that Vietnamese Women's Day was celebrated in Vietnam? Are students in Vietnam entitled to days off on this day?
- What is the significance of October 20 in Vietnam? What are modules in the regular professional development program for primary school teachers in Vietnam?
- What are regulations on teaching quotas for primary school homeroom teachers in Vietnam?
- What are general analysis of "Song thất lục bát" poems in Vietnam? What are requirements for grade 9 Literature curriculum in Vietnam?
- What are sample speeches for celebrating October 20 in Vietnam? What are the regulations on convalescence and health recovery after childbirth for female teachers in Vietnam?
- What are sample script for hosting a program celebrating October 20 in Vietnam? What are regulations on evaluation of students' training results in Vietnam?
- Are Vietnamese teachers who are residing abroad eligible to be awarded the honorary title of Doctor?
- What are the discipnary acts against a student, who is late to school in Vietnam? Can teachers in Vietnam impose monatery fines on students for being late?
- What are guidelines on analysis of the literary work "Độc Tiểu Thanh kí" for grade 11 students in Vietnam? What are the responsibilities of upper secondary school students in Vietnam?
- What is a relative pronoun in English? What are methods of assessment of outcomes of English subject in Vietnam?