11:29 | 03/12/2024

What are samples for retelling of the story "Sự tích hoa mào gà" (Legend of the Cockscomb)? Are grade 3 students in Vietnam required to memorize at least 8 stanzas of the poem?

What are samples for retelling of the story "Sự tích hoa mào gà" (Legend of the Cockscomb)? Are grade 3 students in Vietnam required to memorize at least 8 stanzas of the poem according to the Vietnamese Language curriculum in Vietnam?

What are samples for retelling of the story "Sự tích hoa mào gà" (Legend of the Cockscomb)?

The Legend of the Cockscomb is a Vietnamese folktale about a hen named Mo with a bright red comb. Seeing a small tree sad for not having flowers, Mo gifted her comb to the tree. Miraculously, the tree bloomed a bright red flower resembling Mo's comb. Since then, people have called the flower "cockscomb" to honor Mo's kindness.

Grade 3 stundets shall practice to retell the Legend of the Cockscomb in their Vietnamese Language curriculum.

Below is the sample for retelling of the Legend of the Cockscomb.

Samples for retelling of the story "Sự tích hoa mào gà"​

Ngày xưa, ở một ngôi làng nhỏ, có một cô gái xinh đẹp tên là Lan. Cô sống cùng gia đình trong một căn nhà đơn sơ, làm nghề nông để nuôi sống gia đình. Cô Lan rất yêu quý loài gà, chúng luôn đem lại cho cô những bữa ăn đầy đủ và cuộc sống an vui.

Một ngày nọ, khi đang thu hoạch hoa mào trong vườn, cô Lan nhìn thấy một con gà trống đứng gần những cây lúa đã bắt đầu chín vàng. Lúc đó, một cơn gió mạnh thổi qua, khiến những bông lúa rơi xuống đất. Cô Lan nhìn thấy con gà trống kia nhảy lên, mổ mồi từ những bông lúa bị rụng. Cô nghĩ: "Nếu con gà biết giúp mình thu hoạch như vậy thì chắc chắn công việc sẽ nhẹ nhàng hơn."

Tối đó, cô Lan cầu nguyện với thần linh rằng: "Nếu có thể, tôi mong được thần giúp đỡ để con gà có thể làm việc như những người thợ làm đồng." Thần linh cảm động trước lòng thành của cô gái và ban cho cô một phép lạ kỳ diệu.

Ngày hôm sau, cô Lan thức dậy thì thấy một cảnh tượng thật kỳ lạ. Những con gà trống không chỉ mổ lúa nữa mà chúng còn giúp cô dọn dẹp, thu hoạch hoa màu nhanh chóng. Mỗi con gà lại cắt từng bông lúa, vặt rau và dọn sạch đất. Cả làng đều ngạc nhiên vì chưa bao giờ thấy những con gà làm việc chăm chỉ như thế. Không những thế, những con gà còn giúp cô dọn dẹp mảnh vườn, thu hoạch hoa màu nhanh chóng và gọn gàng. Được thần linh ban cho sự giúp đỡ kỳ diệu, cô Lan không còn phải vất vả như trước.

Kể từ đó, hoa mào trên đồng của cô Lan luôn được thu hoạch đúng mùa, và cô trở thành người nông dân hạnh phúc nhất trong làng. Mọi người đồn đại rằng, hoa màu của cô Lan luôn tươi tốt và trĩu quả nhờ sự giúp đỡ kỳ diệu của những con gà. Người dân trong làng gọi đó là "Sự tích hoa màu gà", và từ đó, gà trở thành loài vật gắn bó với sự may mắn và phước lành.

Câu chuyện về cô Lan và những con gà đã trở thành huyền thoại, nhắc nhở mọi người về sự chăm chỉ, lòng kiên trì và sự biết ơn đối với thiên nhiên. Mỗi khi nhắc đến sự tích này, người dân trong làng lại nhớ về những con gà siêng năng, giúp đỡ con người, đem lại mùa màng bội thu và cuộc sống hạnh phúc cho mọi nhà.

*Note: The information is for reference purposes only./.

Creative Retelling Template of the Legend of Rooster Comb Flower? Is it required for 3rd-grade Vietnamese to memorize at least 8 stanzas?

What are samples for retelling of the story "Sự tích hoa mào gà" (Legend of the Cockscomb)? Are grade 3 students required to memorize at least 8 stanzas of the poem?​ (Image from the Internet)

Are grade 3 students in Vietnam required to memorize at least 8 stanzas of the poem?

Based on Section 5 of the General Education Program for Vietnamese Language, issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the requirements in grade 3 curriculum are as follows:

Required Attainments

READING COMPREHENSION

Literary text

Understand the content

- Recognize details and main content. Understand the implicit content of the texts with simple inference.

- Find the main idea of each paragraph with the help of guiding questions.

- Understand the author's message in the text based on hints.

Understand the form

- Recognize gestures and actions of characters through specific words in the text.

- Recognize the time, place, and sequence of events in the story.

- Identify rhyme and rhetorical devices in poetry.

- Comment on the appearance, gestures, and actions of characters in comics or animated films.

Relate, compare, connect

- Choose a character from the learned or read works, express emotions and thoughts about that character.

- Choose a character or location from the learned or read works, describe or redraw that character or location.

Extended reading

- In one academic year, read at least 35 literary texts (including online guided texts) of similar genre and length to those studied.

- Memorize at least 8 stanzas, poems, or passages from the learned texts; each stanza, poem, or passage being approximately 60 characters long.

....

In the grade 3 Vietnamese Language curriculum, students need to memorize at least 8 stanzas, poems, or passages they have learned, each being about 60 characters long. Thus, grade 3 students in Vietnam are required to memorize at least 8 stanzas of the poem.

What are the methods of teaching listening and speaking in grade 3 Vietnamese Language?

Based on Section 6 of the General Education Program for Vietnamese Language, issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the methods for teaching listening and speaking in grade 3 Vietnamese Language are as follows:

- The ability to articulate and present clearly and confidently using spoken language.

- Capability of correct understanding.

- Knowing to respect the speaker and the listener.

- Having appropriate attitudes in conversations and discussions.

- Teaching speaking and listening not only develops communication skills but also educates students' character and personality.

- In teaching speaking, teachers guide students to observe, analyze samples, and instruct them on how to perform and organize practice sessions.

- Guide the preparation process for a presentation and how to deliver it in front of a group, team, or class.

- Methods and process to prepare for a discussion or debate and how to participate.

- In teaching listening, teachers guide students on grasping the content being listened to, as well as understanding and evaluating the speaker's perspectives and intentions.

- How to verify unclear information.

- Having a positive listening attitude and respecting the speaker, valuing differing opinions.

- Cooperative problem-solving with a positive attitude.

- For interactive speaking and listening skills, teachers guide students to listen attentively and ask questions to understand the content being heard, to know how to speak in turns during dialogue, and utilize other media to support oral presentations.

- Practicing listening and speaking is the main activity to hone students' skills. To ensure all students get a chance to practice speaking, teachers should be flexible when organizing learning activities such as having student pairs speak to each other or allowing students to present to the group or class.

- Organize student discussions and debates to understand the interactive nature of spoken language and develop a positive, cooperative attitude during exchanges, discussions, and problem-solving through discussion and debate. Engage in group activities, listen to feedback, and learn from experience based on specific evaluation criteria provided by the teacher.

Related Posts
LawNet
Vietnam: What are the best sample letters sent to soldiers? How many weeks do learning and educational activities of 3rd-grade students take in a school year?
LawNet
What are samples for retelling of the story "Sự tích hoa mào gà" (Legend of the Cockscomb)? Are grade 3 students in Vietnam required to memorize at least 8 stanzas of the poem?
LawNet
Vietnam: What are the sample paragraphs with at least 03 adjectives about a relative? What paragraphs will 3rd-grade students learn to write?
LawNet
Vietnam: What are the sample short paragraphs describing your favorite personal item for 3rd-grade students? What types of paragraphs will 3rd-grade students learn to write?
LawNet
Vietnam: What are the sample paragraphs on reasons for loving a Character in a story or not for 3rd-grade students? What are the assessment criteria for the traits and capacities of 3rd-grade students?
LawNet
What are the Top 5 short sample paragraphs expressing feelings and emotions towards a cherished person under the 3rd-grade Vietnamese Language curriculum in Vietnam?
LawNet
Vietnam: What are the sample 15 sample descriptive paragraphs on your house for 3rd-grade students? How many lessons are allocated for writing content in the 3rd-grade Vietnamese language curriculum?
LawNet
Vietnam: What are the sample paragraphs on recounting a day at school for 3rd-grade students? What are the principles for selecting 3rd-grade textbooks?
LawNet
Vietnam: What are the sample paragraphs on recounting a phone conversation for 3rd-grade students? What is the age of students entering 3rd Grade?
LawNet
What are sample paragraphs on environmental protection for grade 3 students in Vietnam? Is it permissible to teach extra classes for grade 3 Vietnamese Language?
Lượt xem: 18

Đăng ký tài khoản Lawnet

Đơn vị chủ quản: Công ty THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
Chịu trách nhiệm chính: Ông Bùi Tường Vũ - Số điện thoại liên hệ: 028 3935 2079
P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;