What are sample opening paragraphs for the essay on the work "Hai đứa trẻ" for students in Vietnam? What are evaluation methods for grade 12 subjects in Vietnam?

What are sample opening paragraphs for the essay on the work "Hai đứa trẻ" for students in Vietnam? What are the content materials in the grade 12 Literature subject in Vietnam?

What are sample opening paragraphs for the essay on the work "Hai đứa trẻ" for students in Vietnam?

The opening paragraph is the first part of an essay, playing an extremely important role in capturing the reader's attention, introducing the topic for discussion, and setting the direction for the entire essay. Students can refer to various ways to open the work "Hai đứa trẻ" in the following samples:

Sample No. 1:

Thạch Lam là cây bút truyện ngắn tài hoa trong nền văn học Việt Nam hiện đại. Các sáng tác của ông thường hướng vào cuộc sống cơ cực của những người dân nghèo thị thành và vẻ đẹp nên thơ của cuộc sống thường nhật. "Hai đứa trẻ" tiêu biểu cho phong cách độc đáo của ông bởi chất hiện thực hòa quyện với lãng mạn, tự sự giao duyên với trữ tình để lại trong lòng độc giả những ấn tượng sâu sắc. Qua tác phẩm, Thạch Lam đã thể hiện một cách nhẹ nhàng mà thấm thía niềm xót thương với những cuộc sống cơ cực, quẩn quanh nơi phố huyện nghèo trước Cách mạng đồng thời biểu lộ sự trân trọng ước vọng đổi đời mơ hồ trong họ.

Sample No. 2:

Thạch Lam là cây bút truyện ngắn tài hoa trong nền văn học Việt Nam hiện đại. Các sáng tác của ông thường hướng vào cuộc sống cơ cực của những người dân nghèo thị thành và vẻ đẹp nên thơ của cuộc sống thường nhật. "Hai đứa trẻ" tiêu biểu cho phong cách độc đáo của ông bởi chất hiện thực hòa quyện với lãng mạn, tự sự giao duyên với trữ tình để lại trong lòng độc giả những ấn tượng sâu sắc. Qua tác phẩm, Thạch Lam đã thể hiện một cách nhẹ nhàng mà thấm thía niềm xót thương với những cuộc sống cơ cực, quẩn quanh nơi phố huyện nghèo trước Cách mạng đồng thời biểu lộ sự trân trọng ước vọng đổi đời mơ hồ trong họ.

Sample No. 3:

Trẻ em và những ước vọng của chúng luôn là những điều tốt đẹp, tuyệt vời và từ lâu đã được nhiều tác giả đưa vào thơ văn của mình. Những ước vọng ấy tưởng chừng ngây thơ, non dại nhưng chúng lại vô cùng lớn lao đối với những đứa trẻ đó. Liên và An trong tác phẩm Hai đứa trẻ của nhà văn Thạch Lam cũng không ngoại lệ. Với ước mơ nhỏ nhoi mỗi ngày cố gắng đợi tàu đi qua đã nêu lên khát vọng to lớn của hai em về một cuộc sống tốt đẹp hơn. Có thể thấy, Hai đứa trẻ là một tác phẩm vô cùng thành công và để lại nhiều ấn tượng sâu sắc nhất của nhà văn Thạch Lam.

Sample No. 4:

Đã mấy mươi năm trôi qua, người đọc vẫn không quên một dáng hình khiêm nhường, từ tốn, rất mực đôn hậu bước những bước thật nhẹ vào làng văn hiện đại Việt Nam, mang theo những trang văn nồng nàn hồn thơ. Đúng như Nguyễn Tuân nói, “sáng tác của Thạch Lam đem lại một cái gì đó nhẹ nhõm, thơm tho và mát dịu”. Ta bắt gặp những cảm xúc ấy không chỉ ở “Dưới bóng hoàng lan”, “Gió lạnh đầu mùa” hay “Cô hàng xén”, “Hai đứa trẻ” lại một lần nữa dắt ta vào thế giới trẻ thơ với những cảm xúc êm nhẹ, buồn thương.

Sample No. 5:

Trong nhóm tự lực văn đoàn Thạch Lam sống một cuộc đời ngắn ngủi nhất, viết ít nhất nhưng tác phẩm của ông sống mãi với thời gian. Truyện ngắn Thạch Lam dù trải qua bao khắc nghiệt vẫn giữ nguyên giá trị và được nhiều bạn đọc tìm đến với một niềm say mê trân trọng. Hai đứa trẻ in trong tập Nắng trong vườn(1938) sức hấp dẫn của truyện không chỉ ở nghệ thuật miêu tả tâm lý nhân vật tinh tế, ở tấm lòng nhân hậu mênh mang ở giọng văn lắng đọng nhẹ nhàng mà đặc biệt còn ở ngòi bút khắc họa bức tranh phố huyện nghèo và tâm trạng của Liên.

(Note: Information is for reference purposes only)

Compilation of Opening Passages in the Work "Two Children"

What are sample opening paragraphs for the essay on the work "Hai đứa trẻ" for students in Vietnam? What are evaluation methods for grade 12 subjects in Vietnam?​ (Image from the Internet)

What are the content materials in the grade 12 Literature subject in Vietnam?

According to the General Education Curriculum for Literature issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the content materials in the grade 12 Literature subject in Vietnam is regulated as follows:

- Literary Texts

+ Legendary stories, short stories, and modern novels

+ Modern lyrical poetry

+ Comedy

+ Reports, diaries, or memoirs

- Argumentative Essays

+ Social argument

+ Literary criticism

- Informational Texts

+ Expository texts incorporating elements like description, narration, expression, argumentation

+ Research reports, work correspondence.

What are evaluation methods for grade 12 subjects in Vietnam?

Based on Clause 3, Article 5 of the General Education Curriculum for Literature issued with Circular 22/2021/TT-BGDDT, the evaluation methods for subjects for grade 12 students are outlined as follows:

- Evaluation by comments for subjects: Physical Education, Arts, Music, Fine Arts, Local Educational Content, Experience Activities, Career Guidance; learning results of the subjects are evaluated by comments on one of two levels: Pass, Not Pass.

- Evaluation by comment combined with score-based assessment for subjects in the General Education Program, excluding subjects Physical Education, Arts, Music, Fine Arts, Local Educational Content, Experience Activities, Career Guidance;

The learning results for the subjects are evaluated by scores on a 10-point scale, if using another scale, it must be converted to a 10-point scale. The evaluation score is an integer or a decimal up to the first decimal place after rounding.

Related Posts
LawNet
What are the guidelines for preparing the lesson "Hai quan niệm về gia đình và xã hội" for 12th-grade students in Vietnam? What are the required outcomes regarding the academic topic - Learning about the creative style of literary schools in the 12th-grade Literature curriculum in Vietnam?
LawNet
What are the sample high-scoring argumentative essays on the saying: "Talented and moral people are the core of the nation"? What are the required outcomes regarding the self-learning capacity for 12th-grade students in Vietnam?
LawNet
What are the 05+ sample essays analyzing and evaluating a poem for 11th-grade students in Vietnam? Are students taking more than 45 half-day offs in the second semester in Vietnam eligible for grade advancement?
LawNet
What are the 02 sample essays analyzing the image of the poor intellectual in the short story "Đời thừa"? What are the requirements for selecting text corpus for the Literature curriculum in Vietnam?
LawNet
What are the 05+ best sample argumentative essays on teenage love? How many academic topics does the 12th-grade Literature curriculum in Vietnam have?
LawNet
What are the 04+ sample social argumentative essays on gratitude toward previous generations and the responsibilities of the Vietnamese youth?
LawNet
What are the sample essays analyzing Mi's journey to seek light? What is the time allocated for educational content in the Literature curriculum in Vietnam?
LawNet
What are the sample essays analyzing the realistic value in the short story "Hai đứa trẻ"? What are the assessment criteria for the learning results in Literature of students in Vietnam under Circular 32?
LawNet
Vietnam: What are the Top 03 argumentative essays on national pride? What are the 05 required outcomes regarding writing practice in the 12th-grade Literature curriculum?
LawNet
What is the sample essay showing thoughts about the poem "Tiếng Ru" by To Huu? How many Literature lessons per school year will 12th-grade students in Vietnam study?
Lượt xem: 71

Đăng ký tài khoản Lawnet

Đơn vị chủ quản: Công ty THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
Chịu trách nhiệm chính: Ông Bùi Tường Vũ - Số điện thoại liên hệ: 028 3935 2079
P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;