What are guidelines on outlining the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for grade 7 students in Vietnam? What are methods for assessment for grade 7 Literature in Vietnam?
What are guidelines on outlining the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for grade 7 students in Vietnam?
The story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" is a fable included in the Grade 7 Literature curriculum. Below is a summary of the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for Grade 7.
Summary of the Story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" Trong một khu rừng rậm rạp, có hai người bạn thân cùng nhau đi dạo. Họ trò chuyện vui vẻ và tận hưởng không khí trong lành của thiên nhiên. Bỗng nhiên, từ xa, một con gấu to lớn xuất hiện, làm cả hai hoảng sợ. Một người nhanh chóng trèo lên cây gần đó để trốn, trong khi người kia không kịp phản ứng, đành nằm xuống đất và giả vờ chết. Con gấu tiến lại gần người nằm dưới đất, ngửi ngửi xung quanh. Sau một hồi, con gấu tưởng rằng anh ta đã chết nên bỏ đi. Khi con gấu đã đi xa, người bạn trên cây mới trèo xuống và hỏi người kia rằng con gấu đã nói gì. Người kia trả lời rằng con gấu bảo "không nên tin vào những kẻ bỏ mặc bạn bè trong cơn hoạn nạn". Câu chuyện ngụ ngôn này mang đến nhiều ý nghĩa sâu sắc về tình bạn. Trước hết, nó nhấn mạnh rằng tình bạn thật sự không chỉ được thể hiện qua lời nói mà còn qua hành động, đặc biệt là trong những lúc khó khăn. Người bạn trèo lên cây để trốn đã bỏ rơi bạn mình trong lúc nguy hiểm, cho thấy sự ích kỷ. Bài học rút ra từ câu chuyện là chúng ta nên chọn bạn mà chơi, và hãy là một người bạn đáng tin cậy. Trong cuộc sống, sẽ có những lúc chúng ta gặp khó khăn và cần sự giúp đỡ từ bạn bè. Những người bạn thật sự sẽ luôn ở bên cạnh, hỗ trợ và không bỏ rơi chúng ta. Ngược lại, những người chỉ biết nghĩ cho bản thân và bỏ rơi bạn bè khi gặp nguy hiểm không xứng đáng để chúng ta tin tưởng. |
Note: The summary of the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" is for reference only!
What are guidelines on outlining the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for grade 7 students in Vietnam? What are methods for assessment for grade 7 Literature in Vietnam? (Image from the Internet)
What are methods for assessment for grade 7 Literature in Vietnam?
Based on Article 5 of Circular 22/2021/TT-BGDDT, the methods for assessment for students are as follows:
Assessment Form
...
- Assessment form for subjects
a) Assessment by comments for subjects: Physical Education, Arts, Music, Fine Arts, Local Education Content, Experiential Activities, Career Guidance; the learning results for these subjects are assessed by comments in 01 (one) of 02 (two) levels: Pass, Not Pass.
b) Combined assessment by comments and scores for subjects in the General Education Program, except for subjects specified in point a above; the learning results for these subjects are assessed by scores on a 10-point scale. If another scale is used, it must be converted to the 10-point scale. The score is an integer or a decimal rounded to the nearest tenth.
Thus, except for Physical Education, Arts, Music, Fine Arts, Local Education Content, Experiential Activities, Career Guidance, learning results for other subjects are assessed by a combination of comments and scores.
Hence, the Grade 7 Literature will be assessed by a combination of comments and scores.
How many frequent assessment points does Grade 7 Literature in Vietnam have?
According to Article 6 of Circular 22/2021/TT-BGDDT:
Frequent Assessment
- Frequent assessment is conducted through: questioning and answering, writing, presentations, practice, experiments, learning products.
- For each subject, each student is checked and assessed multiple times, selecting a few appropriate times for the teaching progress according to the education plan of the professional group, recording the assessment results in the tracking and assessment book (by class) for use in assessing subject learning results as stipulated in clause 1 of Article 9 of this Circular, as follows:
a) For subjects assessed by comments (excluding thematic clusters): select 02 (two) times each semester.
b) For subjects assessed by a combination of comments and scores (excluding thematic clusters), select the number of frequent assessment points (abbreviated as FAP) in each semester as follows:
- Subjects with 35 periods/year: 02 FAP.
- Subjects with more than 35 periods/year up to 70 periods/year: 03 FAP.
- Subjects with more than 70 periods/year: 04 FAP.
...
Thus, as Grade 7 Literature has more than 70 periods per year, it will have 4 frequent assessment points.
- When was the first time that Vietnamese Women's Day was celebrated in Vietnam? Are students in Vietnam entitled to days off on this day?
- What is the significance of October 20 in Vietnam? What are modules in the regular professional development program for primary school teachers in Vietnam?
- What are regulations on teaching quotas for primary school homeroom teachers in Vietnam?
- What are general analysis of "Song thất lục bát" poems in Vietnam? What are requirements for grade 9 Literature curriculum in Vietnam?
- What are sample speeches for celebrating October 20 in Vietnam? What are the regulations on convalescence and health recovery after childbirth for female teachers in Vietnam?
- What are sample script for hosting a program celebrating October 20 in Vietnam? What are regulations on evaluation of students' training results in Vietnam?
- Are Vietnamese teachers who are residing abroad eligible to be awarded the honorary title of Doctor?
- What are the discipnary acts against a student, who is late to school in Vietnam? Can teachers in Vietnam impose monatery fines on students for being late?
- What are guidelines on analysis of the literary work "Độc Tiểu Thanh kí" for grade 11 students in Vietnam? What are the responsibilities of upper secondary school students in Vietnam?
- What is a relative pronoun in English? What are methods of assessment of outcomes of English subject in Vietnam?