What are guidelines on outlining the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for grade 7 students in Vietnam? What are methods for assessment for grade 7 Literature in Vietnam?
What are guidelines on outlining the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for grade 7 students in Vietnam?
The story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" is a fable included in the Grade 7 Literature curriculum. Below is a summary of the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for Grade 7.
Summary of the Story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" Trong một khu rừng rậm rạp, có hai người bạn thân cùng nhau đi dạo. Họ trò chuyện vui vẻ và tận hưởng không khí trong lành của thiên nhiên. Bỗng nhiên, từ xa, một con gấu to lớn xuất hiện, làm cả hai hoảng sợ. Một người nhanh chóng trèo lên cây gần đó để trốn, trong khi người kia không kịp phản ứng, đành nằm xuống đất và giả vờ chết. Con gấu tiến lại gần người nằm dưới đất, ngửi ngửi xung quanh. Sau một hồi, con gấu tưởng rằng anh ta đã chết nên bỏ đi. Khi con gấu đã đi xa, người bạn trên cây mới trèo xuống và hỏi người kia rằng con gấu đã nói gì. Người kia trả lời rằng con gấu bảo "không nên tin vào những kẻ bỏ mặc bạn bè trong cơn hoạn nạn". Câu chuyện ngụ ngôn này mang đến nhiều ý nghĩa sâu sắc về tình bạn. Trước hết, nó nhấn mạnh rằng tình bạn thật sự không chỉ được thể hiện qua lời nói mà còn qua hành động, đặc biệt là trong những lúc khó khăn. Người bạn trèo lên cây để trốn đã bỏ rơi bạn mình trong lúc nguy hiểm, cho thấy sự ích kỷ. Bài học rút ra từ câu chuyện là chúng ta nên chọn bạn mà chơi, và hãy là một người bạn đáng tin cậy. Trong cuộc sống, sẽ có những lúc chúng ta gặp khó khăn và cần sự giúp đỡ từ bạn bè. Những người bạn thật sự sẽ luôn ở bên cạnh, hỗ trợ và không bỏ rơi chúng ta. Ngược lại, những người chỉ biết nghĩ cho bản thân và bỏ rơi bạn bè khi gặp nguy hiểm không xứng đáng để chúng ta tin tưởng. |
Note: The summary of the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" is for reference only!
What are guidelines on outlining the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for grade 7 students in Vietnam? What are methods for assessment for grade 7 Literature in Vietnam? (Image from the Internet)
What are methods for assessment for grade 7 Literature in Vietnam?
Based on Article 5 of Circular 22/2021/TT-BGDDT, the methods for assessment for students are as follows:
Assessment Form
...
- Assessment form for subjects
a) Assessment by comments for subjects: Physical Education, Arts, Music, Fine Arts, Local Education Content, Experiential Activities, Career Guidance; the learning results for these subjects are assessed by comments in 01 (one) of 02 (two) levels: Pass, Not Pass.
b) Combined assessment by comments and scores for subjects in the General Education Program, except for subjects specified in point a above; the learning results for these subjects are assessed by scores on a 10-point scale. If another scale is used, it must be converted to the 10-point scale. The score is an integer or a decimal rounded to the nearest tenth.
Thus, except for Physical Education, Arts, Music, Fine Arts, Local Education Content, Experiential Activities, Career Guidance, learning results for other subjects are assessed by a combination of comments and scores.
Hence, the Grade 7 Literature will be assessed by a combination of comments and scores.
How many frequent assessment points does Grade 7 Literature in Vietnam have?
According to Article 6 of Circular 22/2021/TT-BGDDT:
Frequent Assessment
- Frequent assessment is conducted through: questioning and answering, writing, presentations, practice, experiments, learning products.
- For each subject, each student is checked and assessed multiple times, selecting a few appropriate times for the teaching progress according to the education plan of the professional group, recording the assessment results in the tracking and assessment book (by class) for use in assessing subject learning results as stipulated in clause 1 of Article 9 of this Circular, as follows:
a) For subjects assessed by comments (excluding thematic clusters): select 02 (two) times each semester.
b) For subjects assessed by a combination of comments and scores (excluding thematic clusters), select the number of frequent assessment points (abbreviated as FAP) in each semester as follows:
- Subjects with 35 periods/year: 02 FAP.
- Subjects with more than 35 periods/year up to 70 periods/year: 03 FAP.
- Subjects with more than 70 periods/year: 04 FAP.
...
Thus, as Grade 7 Literature has more than 70 periods per year, it will have 4 frequent assessment points.
- What is the law on light reflection? What are details of the law on light reflection?
- What is the schedule of the AFF Cup 2024 (ASEAN Cup)? What are activities for physical education and sports in vocational education institutions in Vietnam?
- What is the schedule for the AFF Cup 2024 matches of the Vietnam National Team? Are students who are athletes in Vietnam eligible for a special exemption from high school graduation requirements?
- Vietnam: What are the guidelines for analysis of the poem "Tiến sĩ giấy"? What is the regulatory age of students entering lower secondary education?
- What is the location of Vietnam International Defense Exhibition 2024? Are students of all educational levels granted leave to visit the Vietnam International Defense Exhibition?
- What is the formula for calculating population density in Vietnam? What is the population density?
- Vietnam: What is the sample parent-teacher conference scenario at the end of the first semester of primary education? What are the regulations on the organization of parent committees?
- Vietnam: What is the sample outline for an essay on the analysis of the excerpt "The Last Leaf"? What are the assessment levels for learning results in the school year of 8th-grade students?
- What is the unit of power? When do students in Vietnam study the unit of power?
- What is the guidance for children to tell the story "Chuyện bốn mùa"? What is the age of students entering 2nd grade in Vietnam?