What are guidelines on outlining the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for grade 7 students in Vietnam? What are methods for assessment for grade 7 Literature in Vietnam?
What are guidelines on outlining the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for grade 7 students in Vietnam?
The story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" is a fable included in the Grade 7 Literature curriculum. Below is a summary of the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for Grade 7.
Summary of the Story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" Trong một khu rừng rậm rạp, có hai người bạn thân cùng nhau đi dạo. Họ trò chuyện vui vẻ và tận hưởng không khí trong lành của thiên nhiên. Bỗng nhiên, từ xa, một con gấu to lớn xuất hiện, làm cả hai hoảng sợ. Một người nhanh chóng trèo lên cây gần đó để trốn, trong khi người kia không kịp phản ứng, đành nằm xuống đất và giả vờ chết. Con gấu tiến lại gần người nằm dưới đất, ngửi ngửi xung quanh. Sau một hồi, con gấu tưởng rằng anh ta đã chết nên bỏ đi. Khi con gấu đã đi xa, người bạn trên cây mới trèo xuống và hỏi người kia rằng con gấu đã nói gì. Người kia trả lời rằng con gấu bảo "không nên tin vào những kẻ bỏ mặc bạn bè trong cơn hoạn nạn". Câu chuyện ngụ ngôn này mang đến nhiều ý nghĩa sâu sắc về tình bạn. Trước hết, nó nhấn mạnh rằng tình bạn thật sự không chỉ được thể hiện qua lời nói mà còn qua hành động, đặc biệt là trong những lúc khó khăn. Người bạn trèo lên cây để trốn đã bỏ rơi bạn mình trong lúc nguy hiểm, cho thấy sự ích kỷ. Bài học rút ra từ câu chuyện là chúng ta nên chọn bạn mà chơi, và hãy là một người bạn đáng tin cậy. Trong cuộc sống, sẽ có những lúc chúng ta gặp khó khăn và cần sự giúp đỡ từ bạn bè. Những người bạn thật sự sẽ luôn ở bên cạnh, hỗ trợ và không bỏ rơi chúng ta. Ngược lại, những người chỉ biết nghĩ cho bản thân và bỏ rơi bạn bè khi gặp nguy hiểm không xứng đáng để chúng ta tin tưởng. |
Note: The summary of the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" is for reference only!
What are guidelines on outlining the story "Hai người bạn đồng hành và con gấu" for grade 7 students in Vietnam? What are methods for assessment for grade 7 Literature in Vietnam? (Image from the Internet)
What are methods for assessment for grade 7 Literature in Vietnam?
Based on Article 5 of Circular 22/2021/TT-BGDDT, the methods for assessment for students are as follows:
Assessment Form
...
- Assessment form for subjects
a) Assessment by comments for subjects: Physical Education, Arts, Music, Fine Arts, Local Education Content, Experiential Activities, Career Guidance; the learning results for these subjects are assessed by comments in 01 (one) of 02 (two) levels: Pass, Not Pass.
b) Combined assessment by comments and scores for subjects in the General Education Program, except for subjects specified in point a above; the learning results for these subjects are assessed by scores on a 10-point scale. If another scale is used, it must be converted to the 10-point scale. The score is an integer or a decimal rounded to the nearest tenth.
Thus, except for Physical Education, Arts, Music, Fine Arts, Local Education Content, Experiential Activities, Career Guidance, learning results for other subjects are assessed by a combination of comments and scores.
Hence, the Grade 7 Literature will be assessed by a combination of comments and scores.
How many frequent assessment points does Grade 7 Literature in Vietnam have?
According to Article 6 of Circular 22/2021/TT-BGDDT:
Frequent Assessment
- Frequent assessment is conducted through: questioning and answering, writing, presentations, practice, experiments, learning products.
- For each subject, each student is checked and assessed multiple times, selecting a few appropriate times for the teaching progress according to the education plan of the professional group, recording the assessment results in the tracking and assessment book (by class) for use in assessing subject learning results as stipulated in clause 1 of Article 9 of this Circular, as follows:
a) For subjects assessed by comments (excluding thematic clusters): select 02 (two) times each semester.
b) For subjects assessed by a combination of comments and scores (excluding thematic clusters), select the number of frequent assessment points (abbreviated as FAP) in each semester as follows:
- Subjects with 35 periods/year: 02 FAP.
- Subjects with more than 35 periods/year up to 70 periods/year: 03 FAP.
- Subjects with more than 70 periods/year: 04 FAP.
...
Thus, as Grade 7 Literature has more than 70 periods per year, it will have 4 frequent assessment points.










- What are the lyrics and chords of the song "Có Đáng Để Yêu Thương"? What are the two education stages for Music in Vietnam?
- What are the lyrics and chords of the song "Từ Bàn Tay Này"? What are the achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam?
- What are the answers to the question papers for Physics in the exam for the selection of excellent 12th-grade students in Ho Chi Minh City for the 2024 - 2025 school year?
- What are the best sample argumentative essays showing thoughts on a proverb or quote for 7th-grade students in Vietnam?
- What are the 10 best sample essays retelling a folktale in a character's words? What are the objectives of the 6th-grade Literature curriculum in Vietnam?
- What are the sample 2nd mid-semester question papers for 8th-grade English in 2025? What are the requirements to be satisfied by 8th-grade English teachers in Vietnam?
- What are the 07+ sample paragraphs about the environment using the idiom "as abundant as water"? What is the assessment form for 6th-grade Literature in Vietnam?
- What are the 05 best sample paragraphs on the topic "We should treat animals kindly"? Will 6th-grade students in Vietnam begin to learn social argumentative writing?
- What are the best sample essays recounting a read or heard story about a historical figure for 4th-grade students in Vietnam?
- Vietnam: What are the newest 2nd mid-semester question papers and answers for 12th-grade Chemistry in the 2024-2025 school year?