What are guidelines for writing work reports for grade 5 students in Vietnam? What are requirements for language proficiency for grade 5 students in Vietnam?
What are guidelines for writing work reports for grade 5 students in Vietnam?
To write a work report, students need to pay attention to the following contents:
1. Title and Basic Information
- Title: Clear and concise, reflecting the main content of the report.
- Basic Information: Include the name of the writer, date, and the recipient of the report.
2. Purpose of the Report
- Explain the reason for writing the report and the goals to be achieved.
3. Content of the Report
- Provide an overview of the main points in the report. This section should be brief and easy to understand.
- Work Completed: Detailed description of tasks and activities completed.
- Results Achieved: Present the results, figures, and achievements attained.
- Difficulties and Challenges: Mention the issues encountered and solutions applied.
4. Comments and Suggestions
- Comments: Provide feedback on the working process, highlighting strengths and areas for improvement.
- Suggestions: Offer recommendations, solutions, or plans for the future.
5. Conclusion
- Summarize the main points and emphasize important results.
Refer to the sample guidelines below for work reports:
- Sample work report of a group
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Độc lập – Tự do – Hạnh phúc ..., ngày tháng năm 2024 BÁO CÁO HOẠT ĐỘNG CỦA TỔ ... LỚP ... Kính gửi: Cô giáo chủ nhiệm lớp .. Chúng em xin báo cáo hoạt động của tổ trong tháng 02 vừa qua như sau: 1. Về hoạt động học tập: – Cả tổ gồm 8 bạn đều đi học chuyên cần, đúng giờ. Thực hiện tốt nề nếp truy bài cho nhau trước giờ vào học 15 phút không bạn nào vi phạm. – Học bài và làm bài tập về nhà đầy đủ, nghiêm túc. – Có ý thức phát biểu xây dựng bài. Trong tháng có 124 ý kiến phát biểu. Nhiều nhất là bạn Phương Nam 70 ý kiến. – Kết quả: có 12 điểm 10, 10 điểm 9, 11 điểm 7, 8, 4 điể – Không có điểm yếu. 2. Về lao động: Có 1 buổi lao động vệ sinh trường lớp. Tất cả đều chấp nhận tốt tự phân công và hoàn thành được công việc được giao. Qua tổng kết, chúng em đề nghị cô (thầy) chủ nhiệm biểu dương nhóm và cá nhân sau: 1- Tập thể: Nhóm 2 2- Cá nhân: ........ Tổ trưởng
|
- Sample work report for results of competitions
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Độc lập - Tự do - Hạnh phúc ..., ngày tháng năm 2024 BÁO CÁO KẾT QUẢ THI ĐUA THÁNG 09 - CHI ĐỘI 5A 1. Các hoạt động đã thực hiện 1.1. Hoạt động tháng ... - Diễn văn nghệ chào năm học mới. - Chi đội cử đại diện tham gia cuộc thi “Rung chuông vàng” cấp trường. - Xây dựng nề nếp, kỉ cương lớp học. 1.2. Kết quả - Trong tháng 09, lớp duy trì nề nếp ổn định, không có học sinh đi học muộn. Học sinh làm bài đầy đủ trước khi đến lớp. - Bạn Kiều Quang Minh đạt giải Nhì “Rung chuông vàng” cấp trường. - Lớp đóng góp hai tiết mục văn nghệ: diễn kịch và hát múa tốp ca. 2. Đề nghị: - Cán sự lớp tiếp tục phối hợp cùng giá viên để duy trì nề nếp học tập. - Tăng cường các hoạt động trải nghiệm để khích lệ tinh thần của học sinh và động viên các bạn còn rụt rè, nhút nhát chủ động hơn trong học tập và rèn luyện. Người báo cáo |
- Sample work report for academic results
CỘNG HOÀ XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Độc lập – Tự do – Hạnh phúc ..., ngày tháng năm 2024 BÁO CÁO HOẠT ĐỘNG CỦA LỚP ... Kính gửi: Cô giáo chủ nhiệm lớp .. Em xin báo cáo các hoạt động của lớp .. trong tháng .. vừa qua như sau: 1. Về học tập – Tất cả thành viên trong lớp ... đều có ý thức học tập, xây dựng bài tích cực, học và làm bài tập trước khi đến lớp. Có ý thức tự giác học tập tại nhà. – Một số bạn được tuyên dương vì đã có thành tích học tập nổi bật: 2. Về việc thực hiện nội quy của trường lớp: – Đa số các bạn trong lớp đi học đúng giờ, nghỉ học đều có xin phép và hoàn thành bài tập, tự học ở nhà như lời hứa trong đơn xin phép nghỉ học. – Cả lớp có ý thức bảo vệ của công, giữ gìn vệ sinh trường lớp hiệu quả; tham gia phong trào Kế hoạch nhỏ và góp được hơn 58 kg giấy vụn. – Vẫn còn một số bạn nói chuyện riêng, không tập trung trong giờ học. 3. Về các hoạt động khác: – Lớp hiện là lớp trực tuần, đảm nhận nội dung sinh hoạt, văn nghệ đầu tuần học – Tổ chức trò chơi trong lớp học trong giờ sinh hoạt: Người viết báo cáo |
What are guidelines for writing work reports for grade 5 students in Vietnam? What are requirements for language proficiency for grade 5 students in Vietnam? (Image from the Internet)
What are requirements for language proficiency for grade 5 students in Vietnam?
According to the General Education Program issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the language proficiency that grade 5 students should achieve is as follows:
- Focus more on specific content comprehension, understanding themes, and lessons drawn from texts.
- Begin to write complete short essays, primarily narratives, descriptions, and simple introductions.
- Write texts retelling read stories, witnessed events, participated events, or imagined stories; describe familiar objects and phenomena; introduce objects and activities close to students' lives.
- Write paragraphs expressing students' emotions and thoughts when reading a story or poem, witnessing an event that evokes emotions; give opinions on a simple issue in study and life; write various types of texts such as autobiographies, messages, invitations, schedules, applications, etc.; begin to learn writing processes; the text should have a clear structure (introduction, body, conclusion).
- Present ideas and emotions clearly; start using appropriate gestures and body language when speaking; can recount clearly a story read or heard; share and exchange feelings, attitudes, and thoughts on discussed issues; explain an object or a simple process.
What literary proficiency should grade 5 students in Vietnam achieve?
According to the General Education Program issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the literary proficiency that grade 5 students should achieve is as follows:
- Know how to read expressively literary texts; retell and summarize the main content of stories and poems.
- Comment on characters, events, and the writer's attitude and feelings in the text.
- Recognize time and place, various poetic rhythm, words, unique and beautiful images, and the effects of figures of speech such as personification and comparison. Understand the meaning or lesson drawn from the text. Write segments and stories reflecting emotions and imagination.
- Regulations of the 2nd National Beautiful Vietnamese Handwriting Contest in 2024
- What is the structure of the Thinking Skills Assessment (TSA) examination in 2025 in Vietnam?
- When did Ho Chi Minh Campaign end? What are the perspectives on constructing the general educational curriculum for lower secondary education in the subject of History and Geography in Vietnam?
- Guidelines on registering for a Violympic account for the 2024 - 2025 academic year for students in Vietnam
- Illustrative questions for the scientific/problem-solving thinking of the Thinking Skills Assessment (TSA) in 2025 in Vietnam
- Compilation of reading comprehension questions for the Thinking Skills Assessment (TSA) in 2025 in Vietnam
- What are 9 prohibited acts during the enforcement of Martial Law in Vietnam? Are students in Vietnam responsible for understanding the Law?
- What is the IOE Exam? What are instructions for registering for the IOE Exam on the Internet for general education students in Vietnam?
- Vietnam: What is the school-level Violympic competition schedule for the 2024 - 2025 academic year? How many days are left until the competition?
- How many Army Corps does the People's Army of Vietnam currently have?