What are the lyrics and chords of the song "Nỗi Buồn Em Đánh Rơi"? What is the number of lessons for Music according to the General Education Program 2018 in Vietnam?
What are the lyrics and chords of the song "Nỗi Buồn Em Đánh Rơi"?
Below are the lyrics of the song "Nỗi Buồn Em Đánh Rơi"
Lyrics of the song Nỗi Buồn Em Đánh Rơi
1. Có lúc thấy mong manh trái tim mệt nhoài Có lúc nghĩ rằng chẳng ai yêu mãi mãi Có lúc thấy thương cho chính em hiện tại Có phải là em đã sai.
2. Có lẽ gió mang anh đến bên cuộc đời Cho em lòng thênh thang như trang giấy mới Có lẽ nắng muốn anh vẽ thêm nụ cười Lên nỗi buồn em đánh rơi. Pre-Chorus: Trên đời mấy ai kiếm ra chân tình Để chọn cách yêu giữ riêng cho mình Em vẫn sẽ tin chân thành trong tim Sau cơn mưa là ngày anh đến. Chorus: Một lời nói cũng khiến em tan vỡ rồi Tiếng yêu trong em đang reo vui chợt ngừng khoé môi Chỉ là ta đánh rơi hai ước mơ nhỏ trong đời Mà sau khi nhận ra tim em lại đau nhói.
Một lần thôi muốn nắm tay anh suốt đời Muốn thanh xuân này được cùng anh dọc ngang thế giới Ước mơ về ngày ta sẽ chung đôi giờ sao quá xa xôi Mình đành phải bước qua nhau rồi.
2. Có lẽ gió mang anh đến bên cuộc đời Cho em lòng thênh thang như trang giấy mới Có lẽ nắng muốn anh vẽ thêm nụ cười Lên nỗi buồn em đánh rơi. Pre-Chorus: Trên đời mấy ai kiếm ra chân tình Để chọn cách yêu giữ riêng cho mình Em vẫn sẽ tin chân thành trong tim Sau cơn mưa là ngày anh đến. Chorus: Một lời nói cũng khiến em tan vỡ rồi Tiếng yêu trong em đang reo vui chợt ngừng khoé môi Chỉ là ta đánh rơi hai ước mơ nhỏ trong đời Mà sau khi nhận ra tim em lại đau nhói.
Một lần thôi muốn nắm tay anh suốt đời Muốn thanh xuân này được cùng anh dọc ngang thế giới Ước mơ về ngày ta sẽ chung đôi giờ sao quá xa xôi Mình đành phải bước qua nhau rồi. |
Chords for the song "Nỗi Buồn Em Đánh Rơi"
1. [C] Có lúc thấy mong manh trái [G] tim mệt nhoài [Am] Có lúc [D] nghĩ rằng chẳng ai [G] yêu mãi mãi [C] Có lúc thấy thương cho chính [G] em hiện tại [Am] Có phải là [D] em đã [G] sai.
2. [C] Có lẽ gió mang anh đến [G] bên cuộc đời [Am] Cho em [D] lòng thênh thang như [G] trang giấy mới [C] Có lẽ nắng muốn anh vẽ [G] thêm nụ cười [Am] Lên nỗi buồn [D] em đánh [G] rơi.
T-ĐK: [C] Trên đời mấy ai [G] kiếm ra chân tình [Am] Để chọn [D] cách yêu [G] giữ riêng cho mình [C] Em vẫn sẽ tin [G] chân thành trong tim [Am] Sau cơn mưa là ngày anh [D] đến.
ĐK: Một lời [Em] nói cũng khiến em tan vỡ [Bm] rồi Tiếng yêu [Am] trong em đang reo [D] vui chợt ngừng khoé [G] môi Chỉ là [C] ta đánh [D] rơi hai ước [Bm] mơ nhỏ trong [Em] đời [Am] Mà sau khi nhận [C] ra tim [D] em lại đau nhói.
Một lần [C] thôi muốn nắm tay anh suốt [D] đời Muốn thanh [Am] xuân này được cùng [D] anh dọc ngang thế [G] giới Ước mơ [C] về ngày ta sẽ chung [D] đôi [Bm] giờ sao quá xa [Em] xôi [Am] Mình đành phải [D] bước qua nhau [G] rồi.
2. [C] Có lẽ gió mang anh đến [G] bên cuộc đời [Am] Cho em [D] lòng thênh thang như [G] trang giấy mới [C] Có lẽ nắng muốn anh vẽ [G] thêm nụ cười [Am] Lên nỗi buồn [D] em đánh [G] rơi.
T-ĐK: [C] Trên đời mấy ai [G] kiếm ra chân tình [Am] Để chọn [D] cách yêu [G] giữ riêng cho mình [C] Em vẫn sẽ tin [G] chân thành trong tim [Am] Sau cơn mưa là ngày anh [D] đến.
ĐK: Một lời [Em] nói cũng khiến em tan vỡ [Bm] rồi Tiếng yêu [Am] trong em đang reo [D] vui chợt ngừng khoé [G] môi Chỉ là [C] ta đánh [D] rơi hai ước [Bm] mơ nhỏ trong [Em] đời [Am] Mà sau khi nhận [C] ra tim [D] em lại đau nhói.
Một lần [C] thôi muốn nắm tay anh suốt [D] đời Muốn thanh [Am] xuân này được cùng [D] anh dọc ngang thế [G] giới Ước mơ [C] về ngày ta sẽ chung [D] đôi [Bm] giờ sao quá xa [Em] xôi [Am] Mình đành phải [D] bước qua nhau [G] rồi. |
Note: The lyrics and chords of the song "Nỗi Buồn Em Đánh Rơi" are for reference only!
What are the lyrics and chords of the song "Nỗi Buồn Em Đánh Rơi"? What is the number of lessons for Music according to the General Education Program 2018 in Vietnam? (Image from Internet)
What is the number of lessons for Music according to the General Education Program 2018 in Vietnam?
According to the General Education Program for the Music subject issued together with Circular 32/2018/TT-BG/DDT as follows:
(1) Basic Education Stage
From grades 1 to 9, the number of lessons for Music is 35 per school year.
Time (in percentage) allocated for contents:
Content | Primary Level | Lower Secondary Level |
Singing | 35% | 30% |
Musical Instruments | 20% | 20% |
Music Appreciation, Music Reading, Music Theory, Music Knowledge | 35% | 40% |
Duration for periodic assessment: 10%
(2) Career-Oriented Education Stage
From grades 10 to 12, the number of lessons for Music is 70 per school year. Students choose one of the following two options:
Option 1 | Option 2 |
Singing: 50% | Musical Instruments: 50% |
Music Appreciation, Music Reading, Musical Instruments, Music Theory, Music Knowledge: 40% | Singing, Music Appreciation, Music Reading, Music Theory, Music Knowledge: 40% |
Duration for periodic assessment: 10% | Duration for periodic assessment: 10% |
Besides core educational content, students will be oriented towards the cultural-artistic industry and can choose specialized study topics with 35 lessons per school year.
Time (in the number of lessons) allocated for specialized study topics, including assessment as below:
Content | Grade 10 | Grade 11 | Grade 12 |
Topic 10.1: System of Triads, Seventh Chords of the Scale | 10 | ||
Topic 10.2: Method of Determining Pitch and Arranging Accompaniment Chords for Songs and Music Pieces | 15 | ||
Topic 10.3: Method of Determining Rhythmic Accompaniment | 10 | ||
Topic 11.1: Vocal Performance Skills | 15 | ||
Topic 11.2: Instrumental Performance Skills | 10 | ||
Topic 11.3: Conducting Skills | 10 | ||
Topic 12.1: Music Notation Software | 15 | ||
Topic 12.2: Sound Editing and Recording Software | 10 | ||
Topic 12.3: Automatic Harmonizing Software | 10 |
What are the regulations on the teaching equipment for Music in the general education program 2018?
Under sub-section 3, section 8 of the general education program for Music issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the teaching equipment includes:
(1) Equipment for teachers
- Musical instruments: electronic keyboard or digital piano;
- Musical references: pictures of musical instruments, music authors, artists, artisans; illustrations for music stories; music performance videos, etc.
(2) Equipment for students' practice
Primary level | Lower secondary level | Upper secondary level | |
Percussion instruments (students in all schools) |
Small drum, clappers, claves, tambourine, triangle, locally popular percussion instruments, homemade percussion instruments,... | Small drum, clappers, claves, tambourine, triangle, locally popular percussion instruments, homemade percussion instruments,... | Bongo drum, cajon, tambourine, locally popular percussion instruments, homemade percussion instruments,... |
Melody instruments (students in schools with adequate conditions) |
Melodica, recorder, locally popular melody instruments,... | Melodica, recorder, ukulele, locally popular melody instruments,... | Melodica, electronic keyboard, recorder, ukulele, guitar, locally popular melody instruments,... |
(3) Music Classroom
In areas with favorable conditions, a separate room for the Music subject should be arranged, isolated from other classrooms or located on the top floor for soundproofing.
The Music classroom should have movable and easily storable furniture to create space for students' movement and participation in music activities or performances; it should have storage for teaching equipment, a board, audio-visual equipment (computer, projector, screen,...), fire safety equipment; and classroom regulations.