05 sample essays on personal memories for grade 6 students in Vietnam
05 sample essays on personal memories for grade 6 students in Vietnam
Writing an essay about a personal memory is one of the numbered lessons in the Grade 6 Literature curriculum.
05 sample essays on personal memories for grade 6 students in Vietnam 1. Ancient Hoi An Hội An đã để lại trong tôi ấn tượng sâu sắc về một phố cổ yên bình và lãng mạn. Những ngôi nhà cổ kính với những bức tường vàng óng ánh, những chiếc đèn lồng lung linh soi bóng xuống dòng sông Hoài đã tạo nên một khung cảnh vô cùng nên thơ. Tôi thích nhất là được thả đèn lồng trên sông vào buổi tối. Ánh sáng lung linh của những chiếc đèn lồng hòa quyện với tiếng sóng vỗ nhẹ tạo nên một không gian thật huyền ảo. Người dân Hội An rất thân thiện và mến khách. Họ luôn sẵn sàng giúp đỡ du khách và giới thiệu về những nét đẹp của phố cổ. Ẩm thức Hội An cũng rất đặc biệt với những món ăn ngon như cao lầu, bánh mì Hội An, mì quảng... 2. Pristine Phu Quoc Phú Quốc đã chinh phục tôi bởi vẻ đẹp hoang sơ và quyến rũ. Bãi biển dài cát trắng mịn màng, nước biển trong xanh như ngọc cùng những hàng dừa xanh mát tạo nên một bức tranh tuyệt đẹp. Tôi đã có những giây phút thư giãn tuyệt vời khi được đắm mình trong làn nước mát lạnh, ngắm nhìn hoàng hôn buông xuống. Ngoài ra, tôi còn được khám phá những hòn đảo nhỏ xung quanh, lặn ngắm san hô và khám phá những rạn san hô đầy màu sắc. Người dân Phú Quốc rất thân thiện và mến khách, hải sản ở đây rất tươi ngon, đặc biệt là ghẹ Hàm Ninh. 3. Mysterious Nam Cat Tien Vườn quốc gia Nam Cát Tiên đã mang đến cho tôi những trải nghiệm khám phá thật thú vị. Khu rừng nguyên sinh rộng lớn với hệ sinh thái đa dạng đã khiến tôi vô cùng thích thú. Tôi đã được đi thuyền trên sông Đồng Nai, ngắm nhìn những đàn cá sấu, những chú chim én bay lượn. Cảm giác được hòa mình vào thiên nhiên hoang dã thật tuyệt vời. Người dân bản địa ở đây rất thân thiện và mến khách, họ đã giới thiệu cho tôi rất nhiều điều thú vị về cuộc sống và văn hóa của họ. 4. Peaceful Countryside Quê hương tôi là một vùng quê thanh bình với những cánh đồng lúa chín vàng, những con đường làng nhỏ hẹp và những ngôi nhà mái ngói đỏ. Tôi thích nhất là được cùng ông bà ra đồng vào buổi sáng sớm. Cảm giác được hít thở không khí trong lành, ngắm nhìn những giọt sương long lanh trên lá cây thật tuyệt vời. Vào những buổi chiều, chúng tôi thường ra sông câu cá, tắm mát. Cuộc sống ở quê thật yên bình và giản dị. Mọi người ở đây sống chan hòa với nhau, luôn sẵn sàng giúp đỡ lẫn nhau. 5. Dreamy Da Lat Đà Lạt đã để lại trong tôi ấn tượng sâu sắc về một thành phố sương mù lãng mạn. Khí hậu mát mẻ quanh năm, cùng với những rừng thông xanh ngát, những hồ nước trong veo đã tạo nên một khung cảnh thật thơ mộng. Tôi đã được đi cáp treo lên đỉnh núi Lang Biang, ngắm nhìn toàn cảnh thành phố. Ngoài ra, tôi còn được thưởng thức những món ăn đặc sản của Đà Lạt như bánh tráng nướng, kem bơ, dâu tây... Người dân Đà Lạt rất thân thiện và mến khách, họ luôn sẵn sàng giúp đỡ du khách. |
*Note: Below are 05 sample essays on personal memories for grade 6 students in Vietnam./.
05 sample essays on personal memories for grade 6 students in Vietnam (Image from the Internet)
What are the evaluation levels of grade 6 students' learning outcomes in Vietnam?
According to Clause 2, Article 9 of Circular 22/2021/TT-BGDDT, students' learning outcomes in Grade 6 are classified into 4 levels as follows:
- Good Level:
+ All subjects assessed by comments are rated Achieved.
+ All subjects assessed by comments combined with numerical scores have a semester average score (DTBmhk) and year-end average score (DTBmcn) of 6.5 points or higher, with at least 06 subjects scoring 8.0 points or higher.
- Fair Level:
+ All subjects assessed by comments are rated Achieved.
+ All subjects assessed by comments combined with numerical scores have a DTBmhk, DTBmcn of 5.0 points or higher, with at least 06 subjects scoring 6.5 points or higher.
- Acceptable Level:
+ At most, one subject assessed by comments is rated Not Achieved.
+ At least 06 subjects assessed by comments combined with numerical scores have a DTBmhk, DTBmcn of 5.0 points or higher; no subject has a DTBmhk, DTBmcn lower than 3.5 points.
- Not Achieved Level: All other cases.
What is the purpose of evaluating grade 6 students' learning outcomes in Vietnam?
Pursuant to Article 3 of Circular 22/2021/TT-BGDDT, the purpose of evaluating Grade 6 students and secondary school students, in general, is stated as follows:
Purpose of Evaluation
Evaluation aims to determine the level of completion of students' training and learning tasks according to the requirements specified in the General Education Program; provide accurate, prompt information for students to adjust training and learning activities, educational management staff, and teachers to adjust teaching activities.
Thus, the purpose of evaluating the learning outcomes and training of secondary school students is to determine the level of completion of students' training and learning tasks according to the general learning program.
Also, the evaluation provides accurate, prompt information for students to adjust their training and learning activities, and for educational management staff and teachers to adjust their teaching activities.
- Vietnam: What is the sample report on a modern literary matter - innovations and renovations in the short stories "Chiếc thuyền ngoài xa" and "Một người Hà Nội"?
- Vietnam: What are the 05 sample 600-word argumentative essays on negative issues among youth today? How many types of texts are there in the content of the 12th-grade Literature curriculum?
- Vietnam: What are the best sample paragraphs about your family for 6th-grade students? What elective subjects do 6th-grade students learn?
- Vietnam: What are the best sample self-introductions in English for 5th-grade students? What topics are covered by the 5th-grade English curriculum?
- Vietnam: What are the sample imaginary paragraphs on Tin-tin and Mi-tin entering the magical garden for 4th-grade students? What are the 05 essential qualities required for 4th-grade students?
- Vietnam: What are the guidelines for preparing the briefest lesson "A Strange Tale of the Fisherman's House/Truyện lạ nhà thuyền chài"? What is the eligibility for lower secondary graduation recognition for 9th-grade students?
- What are the enrollment methods of Pham Ngoc Thach University of Medicine in 2025?
- Vietnam: What are the sample 1st end-of-semester question papers of 9th-grade Literature? What is the form of assessment for 9th-grade Literature?
- Vietnam: What are the 10 sample 200-word social argumentative paragraphs on the strength of discipline? Is improving manpower one of the goals of education?
- What are the sample social argumentative essays on a social issue raised from a literary work in the 8th-grade Literature curriculum in Vietnam?