What is the exam paper for mid-semester exam of first semester for grade 7 Natural Sciences in Vietnam (with answers)? What are regulations on assessment of grade 7 students' academic performances in each semester in Vietnam?
What is the exam paper for mid-semester exam of first semester for grade 7 Natural Sciences in Vietnam (with answers)?
In the general education program, Natural Sciences is a compulsory subject taught at the lower secondary level, developed on the foundation of physics, chemistry, biology, and Earth sciences.
Students can refer to the following exam paper for mid-semester exam of first semester for grade 7 Natural Science in Vietnam (with answers):
ĐỀ THI GIỮA HỌC KÌ 1 MÔN KHOA HỌC TỰ NHIÊN (Thời gian: 45 phút) ĐỀ 01 I. TRẮC NGHIỆM: (4.0 điểm) Khoanh vào chữ cái đứng trước phương án đúng: Câu 1 (0.25 điểm): Phương pháp tìm hiểu tự nhiên được thực hiện qua các bước: (1) Đề xuất vấn đề cần tìm (2) Viết báo cáo. Thảo luận và trình bày báo cáo khi được yêu cầu. (3) Lập kế hoạch kiểm tra dự đoán (4) Đưa ra dự đoán khoa học đề giải quyết vấn đề (5) Thực hiện kế hoạch kiểm tra dự đoán Em hãy sắp xếp các bước trên cho đúng thứ tự của phương pháp tìm hiểu tự nhiên: A. 1 – 2 – 3 – 4 - 5 B. 5 – 4 – 3 – 2 - 1 C. 4 – 1 – 3 – 5 - 2 D. 1 – 4 – 3 – 5 - 2 Câu 2 (0.25 điểm): Đâu không phải là kĩ năng cần vận dụng vào phương pháp tìm hiểu tự nhiên? A. Kĩ năng hợp tác B. Kĩ năng quan sát C. Kĩ năng dự báo D. Kĩ năng đo đạc Câu 3 (0.25 điểm): Nitơ (Nitrogen) là nguyên tố hoá học phổ biến trong không khí. Trong hạt nhân nguyên tử nitơ có 7 proton. Số electron trong các lớp của vỏ nguyên tử nitơ, viết từ lớp trong ra lớp ngoài, lần lượt là? A. 7 B. 2, 5 C. 2, 2, 3 D. 2, 4, 1 Câu 4 (0.25 điểm): Nguyên tử X có tổng số hạt là 52, trong đó số proton là 17. Số electron và số neutron của X lần lượt là A. 18 và 17 B. 19 và 16 C. 16 và 19 D. 17 và 18 Câu 5 (0.25 điểm): Ý nghĩa vật lí của tốc độ là gì? A. Là đại lượng cho biết cho hướng chuyển động của vật B. Là đại lượng cho biết vật chuyển động theo quỹ đạo nào C. Là đại lượng cho biết sự nhanh – chậm của chuyển động D. Là đại lượng cho biết nguyên nhân chuyển động của vật Câu 6 (0.25 điểm): Một người đi quãng đường từ nhà đến trường với vận tốc 12 km/h trong thời gian 15 phút. Hỏi quãng đường từ nhà đến trường bằng bao nhiêu? A. 180 m C. 3 km B. 180 km D. 3 m Câu 7 (0.25 điểm): Quá trình hô hấp có ý nghĩa: A. Đảm bảo sự cân bằng O2 và CO2 trong khí quyển B. Tạo ra năng lượng cung cấp cho hoạt động sống của các tế bào và cơ thể sinh vật C. Chuyển hóa gluxit thành CO2 , H2O và năng lượng D. Làm sạch môi trường Câu 8 (0.25 điểm): Nhóm cây ưa bóng gồm: A. Cây ngô, cây lúa, cây bàng, cây phượng. B. Cây lúa, cây lan ý, cây lưỡi hổ, cây bàng. C. Cây bàng, cây cam, cây lúa, cây rau ngót. D. Cây lan ý, cây lá lốt, cây lưỡi hổ, cây gừng. Câu 9 (0.25 điểm): Sản phẩm của quang hợp là: A. Nước, khí carbon dioxide. B. Glucose, khí carbon dioxide. C. Khí oxygen, glucose. D. Glucose, nước. Câu 10 (0.25 điểm): Thân non của cây có màu xanh lục có quang hợp được không? Vì sao? A. Không. Vì thân non chỉ làm nhiệm vụ vận chuyển chất dinh dưỡng. B. Có. Vì thân non cũng chứa chất diệp lục như lá cây. C. Không. Vì quá trình quang hợp chỉ diễn ra ở lá cây. D. Có. Vì thân non cũng được cung cấp đầy đủ nước và muối khoáng. Câu 11 (0.25 điểm): Hành động không đúng khi bảo vệ cây xanh tại trường em: A. Làm cỏ, vun xới quanh gốc cây, bắt sâu cho cây… B. Tuyên truyền để các bạn học sinh cùng chung tay bảo vệ cây xanh. C. Ngắt lá, bẻ cành, giẫm lên cỏ. D. Tạo điều kiện cung cấp đủ ánh sáng, tưới nước, bón phân hợp lí cho cây. Câu 12 (0.25 điểm): Quá trình nào sau đây thuộc trao đổi chất ở sinh vật? A. Phân giải protein trong tế bào. B. Bài tiết mồ hôi. C. Lấy carbon dioxide và thải oxygen ở thực vật D. Vận chuyển thức ăn từ miệng xuống dạ dày. Câu 13 (0.25 điểm): Cơ quan chính thực hiện quá trình quang hợp ở thực vật là: A. Thân cây. B. Lá cây. C. Rễ cây. D. Hoa. |
Download to view 03 exam papers for mid-semester exam of first semester for grade 7 Natural Sciences in Vietnam (with answers).
Note: The information is for reference only
What is the exam paper for mid-semester exam of first semester for grade 7 Natural Sciences in Vietnam (with answers)? What are regulations on assessment of grade 7 students' academic performances in each semester in Vietnam? (Image from the Internet)
What are regulations on assessment of grade 7 students' academic performances in each semester in Vietnam?
According to Clause 2, Article 9 of Circular 22/2021/TT-BGDDT, the regulations on assessing students' academic results each semester are as follows:
For subjects evaluated by comments combined with grading, GPA(mhk) is used to assess students' academic results each semester, and GPA(mcn) is used to assess their results for the entire academic year. The academic results are evaluated according to one of four levels: Excellent, Good, Fair, Fail, specifically:
- Excellent Level:
+ All subjects evaluated by comments are rated at the Achieved level.
+ All subjects evaluated by comments combined with grading have a GPA(mhk), GPA(mcn) of 6.5 points or above, with at least 06 subjects having a GPA(mhk), GPA(mcn) of 8.0 points or above.
- Good Level:
+ All subjects evaluated by comments are rated at the Achieved level.
+ All subjects evaluated by comments combined with grading have a GPA(mhk), GPA(mcn) of 5.0 points or above, with at least 06 subjects having a GPA(mhk), GPA(mcn) of 6.5 points or above.
- Fair Level:
+ At most 01 (one) subject evaluated by comments may be rated at the Not Achieved level.
+ At least 06 (six) subjects evaluated by comments combined with grading have a GPA(mhk), GPA(mcn) of 5.0 points or above; no subject has a GPA(mhk), GPA(mcn) below 3.5 points.
- Fail Level: All other cases.
What are conditions for a grade 7 student in Vietnam to advance to the next grade?
According to Clause 1, Article 12 of Circular 22/2021/TT-BGDDT, the conditions for a Grade 7 student to advance to the next grade are:
- The annual conduct result (including results evaluated after re-examination during the summer break) is rated at the Achieved level or above.
- The annual academic result (including re-evaluated subjects) is rated at the Achieved level or above.
- Absences do not exceed 45 days in an academic year (according to the 01 session/day educational plan specified in the General Education Program, including permissible and impermissible absences, whether consecutive or non-consecutive).