10:50 | 08/10/2024

What are sample narrative paragraphs on raising a piggy bank for grade 3 students in Vietnam? What language proficiency shall grade 3 students in Vietnam achieve?

What are sample narrative paragraphs on raising a piggy bank for grade 3 students in Vietnam? What language proficiency shall grade 3 students in Vietnam achieve?

What are sample narrative paragraphs on raising a piggy bank for grade 3 students in Vietnam?

Sample 1:

Nhân ngày sinh nhật, chị hai tặng em con heo đất để đựng tiền tiết kiệm. Em thích món quà của chị vô cùng và đặt ngay ngắn vào một ngăn trên giá sách. Con heo được làm bằng đất nung, bên ngoài tráng lớp men bóng loáng màu vàng. Cặp mắt của nó đen long lanh với hai hàng mi dài, cong vút. Cái mũi nó tròn xoe và mõm nở nụ cười tươi rói. Trông gương mặt nó thật ngộ nghĩnh và đáng yêu. Thân con heo đất tròn xoe với bốn chiếc chân ngắn, vững chắc. Trên lưng nó có một rãnh nhỏ để em nhét tiền vào. Cái đuôi của con heo đất xoắn tít, còn tai lúc nào cũng vểnh lên như nghe ngóng điều gì. Chị dặn: "Em đừng quên mất nhiệm vụ cho heo ăn đấy nhé!". Vì thế, tiền mừng tuổi của ông bà, bố mẹ hay anh chị cho, em đều bỏ vào cho heo "ăn" hết. Món tiền tiết kiệm ấy em sẽ dành để mua một chiếc xe đạp tới trường.

Sample 2:

Dịp Tết Nguyên đán vừa qua, bố đã mua cho em một cô heo đất xinh xắn. Cô có bộ áo màu vàng óng, được chêm xen thêm những dải màu kim tuyến lóng lánh. Ở giữa hai tai, cô có đeo một chiếc nơ nhỏ màu xanh. Trên thân của heo đất, người ta có tạo một khe nhỏ để em có thể nhét tiền vào. Trong dịp Tết, em dùng rất nhiều lì xì nhận được từ người thân để nuôi cô heo nhỏ của mình. Mỗi lần nhìn thấy cô heo đất, em lại nhớ đến những kỷ niệm đẹp trong dịp Tết và những lần nhận lì xì từ người thân. Cô heo đất không chỉ là một món quà, mà còn là người bạn đồng hành, giúp em học cách quản lý tiền bạc một cách thông minh. Mỗi khi bỏ tiền vào khe nhỏ trên lưng cô heo, em cảm thấy rất vui và tự hào vì mình đã biết tiết kiệm. Em còn nhớ những lần cùng bố mẹ đếm tiền tiết kiệm trong heo đất, cảm giác hồi hộp và vui sướng khi thấy số tiền ngày càng nhiều lên. Cô heo đất đã trở thành một phần không thể thiếu trong cuộc sống của em, giúp em hiểu được giá trị của sự tiết kiệm và biết trân trọng những gì mình có. Em hy vọng rằng, với sự giúp đỡ của cô heo đất, em sẽ tiếp tục tiết kiệm để thực hiện những ước mơ và kế hoạch trong tương lai.

Sample 3:

Đầu năm học em đi hiệu sách cùng mẹ. Ở đó, em đã nhìn thấy một chú heo đất rất đẹp. Thân hình của chú tròn trịa, mập mạp. Chú mặc một chiếc áo màu xanh dương. Đôi mắt của chú to tròn, đen láy, và cái mũi xinh xắn. Chiếc đuôi ngắn trông đến ngộ. Trên lưng heo có một khe nhỏ để nhét tiền vào. Em đặt tên cho chú heo là Mập. Mỗi khi nhìn thấy chú heo Mập, em lại cảm thấy rất vui và tự hào. Chú heo đất không chỉ là một món đồ chơi, mà còn là người bạn đồng hành giúp em học cách quản lý tiền bạc. Em nhớ những lần mẹ khen ngợi và thưởng tiền khi em đạt điểm cao, cảm giác hạnh phúc và động lực để cố gắng hơn nữa. Em còn nhớ những buổi tối cùng mẹ ngồi đếm tiền tiết kiệm trong heo đất, cảm giác hồi hộp và vui sướng khi thấy số tiền ngày càng nhiều lên. Chú heo Mập đã trở thành một phần không thể thiếu trong cuộc sống của em, giúp em hiểu được giá trị của sự tiết kiệm và biết trân trọng những gì mình có. Em hy vọng rằng, với sự giúp đỡ của chú heo đất, em sẽ tiếp tục tiết kiệm để thực hiện những ước mơ và kế hoạch trong tương lai.

Note: Content is for reference only!

Sample Narrative Paragraphs about Raising a Piggy Bank, Grade 3? What language capabilities must a third-grader achieve?

What are sample narrative paragraphs on raising a piggy bank for grade 3 students in Vietnam? What language proficiency shall grade 3 students in Vietnam achieve?​ (Image from the Internet)

 What language proficiency shall grade 3 students in Vietnam achieve?

Based on the General Education Program for Literature issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, grade 3 students must achieve the following language capabilities:

- Focus more on understanding specific content, understanding themes, and understanding lessons learned from texts.

- Write correctly in terms of spelling, vocabulary, grammar; write some short sentences and paragraphs.

- Know how to read expressively literary texts; recount or summarize the main content of a story or poem; comment on characters, events, and the attitudes and emotions of the writer in the text; recognize time and place, some types of poetic rhyme, rhythm, words, beautiful and unique images, and the effects of personification and simile rhetoric.

- Understand the meaning or lesson learned from the text. Write narrative and descriptive paragraphs that express emotions and the ability to imagine and relate.

What are requirements for writing practice for grade 3 students in Vietnam?

According to the General Education Program for Literature issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the requirements for writing practice for grade 3 students in Vietnam are as follows:

- Write a paragraph recounting an event witnessed or participated in.

- Write a short paragraph describing an object.

- Write a short paragraph expressing feelings about people or scenery based on suggestions.

- Write a short paragraph explaining why you like or dislike a character in a story read or heard.

- Write a short paragraph introducing yourself, stating important information such as name, date of birth, place of birth, hobbies, and dreams.

- Write a short announcement or news report according to a template; fill in information on some pre-printed forms; write a letter to relatives or friends (handwritten or email).

Related Posts
LawNet
What are sample paragraphs on environmental protection for grade 3 students in Vietnam? Is it permissible to teach extra classes for grade 3 Vietnamese Language?
LawNet
What are sample narrative paragraphs on raising a piggy bank for grade 3 students in Vietnam? What language proficiency shall grade 3 students in Vietnam achieve?
LawNet
What are differences between "chuyện" (folktales) and "truyện" (fictions) in Vietnamese Language? When do students in Vietnam learn to write narrative essays?
LawNet
What are guidelines on preparing the lesson Cậu học sinh mới for grade 3 students in Vietnam? Are grade 3 students in Vietnam assessed consistently according to Circular 27?
LawNet
Guidelines on preparing the lesson Mùa hè lấp lánh for grade 3 students in Vietnam
LawNet
Guidelines for preparing the lesson Lần đầu ra biển for grade 3 students in Vietnam
LawNet
Guidelines on preparing the lesson Cánh rừng trong nắng for grade 3 students in Vietnam
LawNet
Lesson Plan for week 7 of grade 3 Vietnamese Language subject according to Chân trời sáng tạo curriculum
LawNet
What are requirements for reading speed of grade 3 students under the new curriculum in Vietnam?
LawNet
What is the purpose of a colon according to the Literature knowledge in Vietnam?
Lượt xem: 42

Đăng ký tài khoản Lawnet

Đơn vị chủ quản: Công ty THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
Chịu trách nhiệm chính: Ông Bùi Tường Vũ - Số điện thoại liên hệ: 028 3935 2079
P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;