15:02 | 30/10/2024

What are sample essays on narrating a story for grade 4 students in Vietnam? What are levels of periodic evaluation of grade 4 students in Vietnam?

What are sample essays on narrating a story for grade 4 students in Vietnam? What are levels of periodic evaluation of grade 4 students in Vietnam?

What are sample essays on narrating a story for grade 4 students in Vietnam?

Sample Essay 1: Telling the Story of the Cóc kiện trời:

Ngày xửa ngày xưa, ở một vùng đất xa xôi, trời nắng nóng suốt ngày. Cây cối khô héo, ruộng đồng nứt nẻ, và mọi người đều khát khao một cơn mưa. Lúc này, có một chú cóc nhỏ bé nhưng gan dạ đã quyết định phải lên trời kiện vì suốt ngày chỉ có nắng, không có mưa.

Cóc bắt đầu cuộc hành trình của mình. Trên đường đi, cóc gặp gà, gà đang bới tìm thức ăn dưới lớp đất khô cằn, ong đang bay lượn tìm hoa và còn gặp thêm cọp.

Cuối cùng, cả bốn bạn đồng hành đã đến được thiên đình. Nhưng cổng trời khóa chặt, cóc liền bảo gà hãy gáy thật to, ong bay quanh cổng, còn cọp thì gầm lên. Tiếng động quá lớn khiến Ngọc Hoàng phải ra xem. Ngài rất ngạc nhiên khi thấy một nhóm bạn nhỏ bé nhưng gan dạ. Cóc đứng ra nói: "Ngọc Hoàng ơi, đã lâu rồi trời không mưa, cây cối khô héo, ruộng đồng nứt nẻ, chúng con không chịu nổi nữa. Xin Ngọc Hoàng hãy cho mưa xuống.

Ngọc Hoàng cảm thấy thương xót trước sự gan dạ và nỗ lực của các bạn nhỏ. Ngài liền ra lệnh cho Thần Mưa mang mưa xuống trần gian. Mưa rơi xuống đất, cây cối lại xanh tươi, suối lại đầy nước. Mọi người hân hoan vui mừng, cảm ơn cóc và các bạn.

Sample Essay 2: The Story of Phạm Ngũ Lão

Phạm Ngũ Lão, một chàng trai trẻ xuất thân từ gia đình nông dân nghèo. Một ngày nọ, khi đang ngồi bên đường đan sọt, Phạm Ngũ Lão mải mê suy nghĩ về binh thư và chiến lược quân sự. Anh tập trung đến mức không để ý đến mọi thứ xung quanh, kể cả khi có người đi qua.

Hôm đó, Hưng Đạo Vương Trần Quốc Tuấn tình cờ đi ngang qua. Thấy Phạm Ngũ Lão ngồi chắn đường mà không nhường lối, Hưng Đạo Vương tức giận và dùng giáo đâm vào đùi anh. Nhưng điều kỳ lạ là Phạm Ngũ Lão vẫn không hề hay biết, tiếp tục đan sọt và suy nghĩ sâu xa.

Hưng Đạo Vương ngạc nhiên trước sự tập trung và kiên định của chàng trai trẻ. Ông hỏi: "Tại sao ngươi không cảm thấy đau?" Phạm Ngũ Lão giật mình, nhận ra vết thương trên đùi, nhưng vẫn bình tĩnh trả lời: "Thưa ngài, tôi đang suy nghĩ về cách để bảo vệ đất nước, nên không để ý đến vết thương."

Cảm động trước lòng yêu nước và chí lớn của Phạm Ngũ Lão, Hưng Đạo Vương quyết định đưa anh về triều và tiến cử lên làm quan. Từ đó, Phạm Ngũ Lão trở thành một trong những vị tướng tài ba nhất của nhà Trần, góp công lớn trong các cuộc kháng chiến chống quân Nguyên-Mông.

Sample Essay 3: The Legend of Ba bể Lake

Ngày xưa, ở một ngôi làng nhỏ thuộc vùng Bắc Kạn, mỗi năm dân làng đều tổ chức lễ cúng Phật rất lớn. Một hôm, có một bà lão bệnh cùi đến làng xin ăn. Bà lão mặc quần áo rách rưới và người bà bốc mùi hôi hám, khiến mọi người trong làng đều tránh xa và không ai muốn giúp đỡ.

Bà lão đi đến từng nhà xin ăn nhưng đều bị xua đuổi. Cuối cùng, bà đến nhà của một người đàn bà góa và con trai. Hai mẹ con thấy bà lão đáng thương nên mời bà vào nhà, cho bà ăn uống và ngủ nhờ qua đêm.

Đêm đó, hai mẹ con nghe thấy tiếng động lạ từ vựa thóc. Khi mở cửa ra, họ thấy một con rắn lớn thay vì bà lão. Sáng hôm sau, bà lão xuất hiện trở lại và tiết lộ rằng bà là thần linh giả dạng để thử lòng người. Bà cảnh báo hai mẹ con rằng sắp có tai họa lớn, khuyên họ khi thấy nước dâng thì mau chạy lên núi.

Ngày hôm sau, nước từ đâu cuồn cuộn đổ về, ngập cả thung lũng, biến nơi đó thành ba hồ lớn. Chỉ có hai mẹ con người đàn bà góa thoát nạn nhờ lời cảnh báo của bà lão. Ba hồ nước này sau được gọi là Hồ Ba Bể.

Note: The content is for reference only!

Sample Essays for Recounting a Story Heard or Read for Grade 4? Assessment of Grade 4 Students at Various Levels?

What are sample essays on narrating a story for grade 4 students in Vietnam? What are levels of periodic evaluation of grade 4 students in Vietnam? (Image from Internet)

What are levels of periodic evaluation of grade 4 students in Vietnam?

According to Clause 2, Article 7 of the Regulation on Student Assessment in Primary Education issued with Circular 27/2020/TT-BGDDT, at mid-semester I, end of semester I, mid-semester II, and end of the academic year, the homeroom teacher in cooperation with the teachers teaching the same class evaluates the formation and development of essential qualities and core competencies of each student, based on comments and regular assessment manifestations, according to the following levels:

- Good: Meets educational requirements well, expressed clearly and regularly.

- Pass: Meets educational requirements, expressed but not regularly.

- Needs Improvement: Does not fully meet educational requirements, expressions are unclear.

What are regulations on summarizing educational results for semester 1 for grade 4 students in Vietnam?

According to Clause 1, Article 9 of the Regulation on Student Assessment in Primary Education issued with Circular 27/2020/TT-BGDDT, at mid-semester 1, end of semester 1, the summary of educational results for Grade 4 is as follows:

- Subject teachers base their evaluation on regular assessment processes and levels achieved from periodic assessments for the subject, educational activities to compile and record the educational assessment results for each student in the Summary Table of Educational Assessment Results of the class.

- The homeroom teacher bases their evaluation on regular assessment processes and levels achieved from periodic assessments of essential qualities, core competencies of each student to compile and record educational assessment results of the student in the Summary Table of Educational Assessment Results of the class.

Related Posts
LawNet
Vietnam: What are the sample imaginary paragraphs on Tin-tin and Mi-tin entering the magical garden for 4th-grade students? What are the 05 essential qualities required for 4th-grade students?
LawNet
What are the sample paragraphs on recounting an event organized at your school for 4th-grade students in Vietnam? What are the 03 objectives of 4th-grade Vietnamese language?
LawNet
Vietnam: What are the guidelines for preparing a brief outline for an essay on retelling an experience for 4th-grade students? What learning outcomes are required for writing practice in the 4th-grade Vietnamese language curriculum?
LawNet
Vietnam: What are the short sample descriptive essays on plants for 4th-grade students? What are the mandatory subjects in the 4th-grade curriculum?
LawNet
Vietnam: What are the sample imaginary paragraphs about the starfruit tree for 4th-grade students? What are the forms of commendation for 4th-grade students?
LawNet
What are the exercises on personification and attached answers for 4th-grade students? What is the knowledge taught in the 4th-grade Vietnamese Language curriculum?
LawNet
What are the top sample imaginary paragraphs about "Sơn Tinh" and "Thủy Tinh" for 4th-grade students in Vietnam? What learning outcomes are required for writing practice in the 4th-grade Vietnamese language curriculum?
LawNet
What are the sample essays on recounting a story about a talented or brave child under the 4th-grade Vietnamese language curriculum?
LawNet
Vietnam: What are the sample paragraphs describing plants for 4th-grade students? What are the writing competencies required for 4th-grade students?
LawNet
What are the sample indirect introductions of essays about the Story "The Three Axe Blades/Ba lưỡi rìu"? What are the 3 levels of designing periodic question papers of the 4th-grade Vietnamese language?
Lượt xem: 120
Latest Post

Đăng ký tài khoản Lawnet

Đơn vị chủ quản: Công ty THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
Chịu trách nhiệm chính: Ông Bùi Tường Vũ - Số điện thoại liên hệ: 028 3935 2079
P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;