11:04 | 07/10/2024

What are sample descriptive essays about pets for grade 4 students in Vietnam? How much time is allocated for practicing writing skills regarding grade 4 Vietnamese Language curriculum?

Below are sample descriptive essays about pets for grade 4 students in Vietnam

What are sample descriptive essays about pets for grade 4 students in Vietnam?

Sample 1: Describe Orange Cat

Chú mèo Cam của em là một người bạn đặc biệt và đáng yêu. Chú ta có bộ lông rất dài màu cam trắng, ngoại hình béo tròn của Cam khiến ai cũng muốn ôm ấp và vuốt ve. Mỗi khi em về nhà sau một ngày dài, Cam luôn chờ đợi ở cửa, đôi mắt tròn xoe và long lanh như muốn nói rằng: "Chào mừng em về nhà!"

Cam không chỉ là một chú mèo, mà còn là một người bạn đồng hành tuyệt vời. Mỗi tối, khi em chuẩn bị đi ngủ, Cam luôn nhảy lên giường và nằm cạnh em, như muốn bảo vệ và an ủi em sau một ngày mệt mỏi. Những lúc em học bài, Cam thường ngồi bên cạnh, chăm chú nhìn em với ánh mắt tò mò và đầy quan tâm. Dường như Cam hiểu được những gì em đang làm và muốn chia sẻ mọi khoảnh khắc cùng em.

Em luôn chăm sóc Cam một cách chu đáo. Mỗi ngày, em đều dành thời gian để cho Cam ăn và chơi đùa cùng Cam. Cam cũng rất biết ơn và thể hiện tình cảm của mình bằng cách cọ đầu vào chân em, hoặc kêu "meo meo" như muốn nói lời cảm ơn.

Tình yêu của em dành cho Cam không chỉ là tình yêu dành cho một thú cưng, mà còn là tình yêu dành cho một người bạn tri kỷ. Cam đã trở thành một phần không thể thiếu trong cuộc sống của em, mang lại niềm vui và sự an ủi mỗi ngày. Em yêu Cam không chỉ vì vẻ ngoài dễ thương mà còn vì sự gắn bó và tình cảm mà Cam dành cho em. Mỗi khi nhìn thấy Cam, em lại cảm thấy cuộc sống trở nên tươi đẹp và ý nghĩa hơn.

Chú mèo Cam thực sự là một món quà quý giá mà em luôn trân trọng. Em hy vọng rằng Cam sẽ luôn khỏe mạnh và hạnh phúc, để em có thể tiếp tục chia sẻ những khoảnh khắc tuyệt vời cùng Cam trong suốt cuộc đời.

Sample 2: Describe Fat Dog

Chú chó của nhà em tên là Mập, một cái tên rất dễ thương và phù hợp với ngoại hình của chú. Mập có thân hình mập mạp, tròn trịa, nhưng đừng để vẻ ngoài đánh lừa, chú rất nhanh nhẹn, đặc biệt là khi thấy đồ ăn. Bộ lông màu vàng óng ả của Mập luôn làm cho chú nổi bật và dễ thương hơn bao giờ hết.

Mập rất tăng động và hiếu động, chú ta thường hay chạy nhảy khắp nơi, đôi khi quên mất nhiệm vụ trông nhà. Mỗi khi có đồ ăn, Mập trở nên vô cùng phấn khích, đôi mắt sáng lên và cái đuôi vẫy liên tục. Khi em hoặc các thành viên trong gia đình về nhà, Mập luôn chạy ra đón với sự vui mừng không thể giấu được, nhảy lên và liếm tay mọi người.

Em thường cho Mập ăn cơm, nhưng món ăn yêu thích nhất của chú là thịt gà. Mỗi khi em mang thịt gà ra, Mập nhảy cẫng lên, mắt sáng rực và không thể chờ đợi thêm được nữa. Anh trai em thường tắm cho Mập, và mỗi lần như vậy, chú đều tỏ ra rất vui vẻ, nhảy nhót trong nước và lắc lư cái đuôi.

Cả gia đình em đều coi Mập như một thành viên không thể thiếu. Chú không chỉ là một con vật nuôi, mà còn là một người bạn trung thành, luôn mang lại niềm vui và tiếng cười cho mọi người. Những lúc buồn bã hay mệt mỏi, chỉ cần nhìn thấy Mập với đôi mắt tròn xoe và nụ cười hồn nhiên, mọi lo lắng dường như tan biến.

Mập thực sự là một phần quan trọng trong cuộc sống của gia đình em. Chú không chỉ là một chú chó, mà còn là một người bạn, một thành viên trong gia đình, luôn mang lại niềm vui và sự ấm áp.

Sample 3: Describe Black Buffalo

Nhà em có nuôi một chú trâu, bố em đặt tên chú là Mực, năm nay chú đã hơn 10 tuổi. Mực có ngoại hình cao lớn, lực lưỡng và sức khỏe rất tốt. Mỗi ngày, chú đều giúp gia đình em kéo xe, vận chuyển hàng hóa từ nhà ra đồng và ngược lại. Đến mùa cấy lúa, Mực lại cần mẫn cày đất, chuẩn bị cho những vụ mùa bội thu.

Mực không chỉ mạnh mẽ mà còn rất nghe lời và hiểu chuyện. Chỉ cần bố em ra lệnh, chú sẽ luôn làm theo một cách chính xác và nhanh chóng. Sự thông minh và trung thành của Mực khiến cả nhà em rất yên tâm và tin tưởng.

Vào những buổi chiều, sau khi hoàn thành công việc, Mực thường chầm ngâm nằm một chỗ, có vẻ lười biếng nhưng thực ra là để nghỉ ngơi sau một ngày làm việc vất vả. Những lúc đó, em thường ngồi bên cạnh, vuốt ve bộ lông đen bóng của chú và kể cho chú nghe những câu chuyện nhỏ nhặt trong ngày.

Cả nhà em đều rất yêu thương Mực. Bố mẹ em luôn chăm sóc chú cẩn thận, từ việc cho ăn uống đầy đủ đến việc kiểm tra sức khỏe định kỳ. Em cũng thường xuyên dành thời gian chơi đùa và trò chuyện với Mực, coi chú như một người bạn thân thiết.

Mực không chỉ là một con trâu giúp việc, mà còn là một thành viên quan trọng trong gia đình em. Sự hiện diện của chú mang lại niềm vui và sự ấm áp cho cả nhà. Mỗi khi nhìn thấy Mực chăm chỉ làm việc hay nằm nghỉ ngơi dưới bóng cây, em lại cảm thấy biết ơn và trân trọng những gì chú đã làm cho gia đình mình.

Note: This content is for reference only!

The Latest Grade 4 House Pet Description Essay Template? How much writing skills occupy in Grade 4 Vietnamese subject?

What are sample descriptive essays about pets for grade 4 students in Vietnam? How much time is allocated for practicing writing skills regarding grade 4 Vietnamese Language curriculum?​ (Image from Internet)

How much time is allocated for practicing writing skills regarding grade 4 Vietnamese Language curriculum?​ 

In the General Education Program Subject of Literature issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the time allocation for educational content is flexibly arranged by textbook authors and teachers based on the requirements to be achieved in each grade and actual teaching conditions. However, a reasonable proportion between the following components must be ensured:

- Between equipping knowledge and practicing skills (focusing on practicing practical and applying skills).

- Among different types, forms of texts for reading, writing, speaking, and listening (allocate more time for reading literary texts).

- Among reading, writing, speaking, and listening skills (allocate more time for practicing reading skills); specifically, the time allocation for skills in each grade group is as follows:

Grade Group Reading Writing Speaking and Listening Periodic Assessment
Grades 1 to 3 around 60% around 25% around 10% around 5%
Grades 4 to 5 around 63% around 22% around 10% around 5%
Grades 6 to 9 around 63% around 22% around 10% around 5%
Grades 10 to 12 around 60% around 25% around 10% around 5%

Thus, writing skills account for 22% of the total time of the Grade 4 Vietnamese subject.

Which verbs are used for describing the level of meeting requirements of Vietnamese Language subject?

According to the General Education Program Subject of Literature issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the verbs describing the level of meeting Vietnamese subject requirements are as follows:

Level Verbs Describing Level

Biết

(Know)

memorize (poems, passages,...); retell (read stories, witnessed events,...); identify (text characteristics, genre; wholeness, integrity of the text; reasoning, evidence, information; rhetorical devices;...)

Hiểu

(Understand)

recognize, analyze (theme, message; writer's feelings, emotions; way of idea development;...); understand, identify (topic, information, main inspiration,...); analyze (characteristics of text types, genres;...); understand (main theme, basic information,...); explain (effect of rhetorical devices,...); summarize (main ideas of a passage, content of the text,...); comment, assess (content, form, artistic devices, argumentation, topic, choice and arrangement of information, writer’s attitude and perspective;...)

Vận dụng

(Apply)

 

apply (Vietnamese language, literature knowledge, experience,...); compare (characters, texts,...); relate (text with oneself, text with context,...); write (paragraphs, texts,...); present, express (issues, opinions, introductions, research reports,...)
Related Posts
LawNet
Vietnam: What are the sample imaginary paragraphs about the starfruit tree for 4th-grade students? What are the forms of commendation for 4th-grade students?
LawNet
What are the exercises on personification and attached answers for 4th-grade students? What is the knowledge taught in the 4th-grade Vietnamese Language curriculum?
LawNet
What are the top sample imaginary paragraphs about "Sơn Tinh" and "Thủy Tinh" for 4th-grade students in Vietnam? What learning outcomes are required for writing practice in the 4th-grade Vietnamese language curriculum?
LawNet
What are the sample essays on recounting a story about a talented or brave child under the 4th-grade Vietnamese language curriculum?
LawNet
Vietnam: What are the sample paragraphs describing plants for 4th-grade students? What are the writing competencies required for 4th-grade students?
LawNet
What are the sample indirect introductions of essays about the Story "The Three Axe Blades/Ba lưỡi rìu"? What are the 3 levels of designing periodic question papers of the 4th-grade Vietnamese language?
LawNet
What are the sample thoughts about the Story "The Three Axe Blades/Ba lưỡi rìu"? What are the 03 objectives of the 4th-grade Vietnamese language?
LawNet
Vietnam: What are the sample short essays on retelling a favorite fairy tale under the 4th-grade Vietnamese Language curriculum? What are the linguistic competencies required for 4th-grade students?
LawNet
Vietnam: What are folks and proverbs about gratitude towards teachers? What is the grade at which students begin learning folks and proverbs?
LawNet
What are the guidelines for writing an indirect introduction for an essay on the description of flamboyant plants? At which grade does the Vietnamese Language Curriculum include the content regarding indirect introduction?​
Lượt xem: 59
Latest Post

Đăng ký tài khoản Lawnet

Đơn vị chủ quản: Công ty THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
Chịu trách nhiệm chính: Ông Bùi Tường Vũ - Số điện thoại liên hệ: 028 3935 2079
P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;