What are multiple-choice questions on the overview of reproduction in organisms for grade 11 students in Vietnam? What are the teaching methods for grade 11 Biology in Vietnam?
What are multiple-choice questions on the overview of reproduction in organisms for grade 11 students in Vietnam (with answers)?
Below are some multiple-choice questions on the overview of reproduction in organisms for grade 11 students in Vietnam:
Câu 1. Sinh sản vô tính ở thực vật có hình thức nào?
A. Phân tách
B. Sinh sản sinh dưỡng
C. Nảy chồi
D. Phân mảnh
Câu 2. Sinh sản vô tính ở động vật là từ một cá thể
A. sinh ra một hay nhiều cá thể giống hoặc khác mình, không có sự kết hợp giữa tinh trùng và trứng.
B. luôn sinh ra nhiều cá thể giống mình, không có sự kết hợp giữa tinh trùng và trứng.
C. sinh ra một hay nhiều cá thể giống mình, không có sự kết hợp giữa tinh trùng và trứng.
D. luôn sinh ra chỉ một cá thể giống mình, không có sự kết hợp giữa tinh trùng và trứng.
Câu 3. Hoa lưỡng tính là?
A. hoa có đài, tràng và nhụy hoa.
B. hoa có nhị và nhụy hoa.
C. hoa có đài, tràng và nhị hoa.
D. hoa có đài và tràng hoa.
Câu 4. Đâu là một mục đích của sinh sản?
A. đảm bảo sự phát triển liên tục của loài.
B. duy trì sự phát triển của sinh vật.
C. đáp ứng nhu cầu năng lượng của sinh vật.
D. giữ cho cá thể sinh vật tồn tại.
Câu 5. Trong thực tiễn, cây ăn quả lâu năm thường được nhân giống bằng phương pháp chiết cành vì:
A. dễ trồng và tốn ít công chăm sóc.
B. dễ nhân giống, nhanh và nhiều.
C. để tránh sâu, bệnh gây hại.
D. giúp rút ngắn thời gian sinh trưởng, sớm thu hoạch và biết trước đặc tính của quả.
Câu 6. Dựa vào sự tham gia của yếu tố đực và yếu tố cái, sinh sản được phân thành
A. 2 loại.
B. 3 loại.
C. 4 loại.
D. 5 loại.
Câu 7. Sinh sản hữu tính là?
A. Hình thức sinh sản có sự kết hợp của cả giao tử đực và giao tử cái để tạo thành hợp tử
B. Hình thức sinh sản có sự kết hợp của 2 giao tử cái và giao tử cái để tạo thành hợp tử
C. Hình thức sinh sản có sự kết hợp của 2 giao tử đực và 2 giao đực cái để tạo thành hợp tử
D. Hình thức sinh sản có sự kết hợp của 2 giao tử đực và 1 giao tử cái để tạo thành hợp tử
Câu 8. Sinh sản vô tính là hình thức sinh sản
A. cần 2 cá thể
B. không có sự hợp nhất giữa giao tử đực và giao tử cái
C. có sự hợp nhất giữa giao tử đực và giao tử cái
D. chỉ cần giao tử cái
Câu 9. Sinh sản là gì?
A. Quá trình tạo ra những cá thể mới đảm bảo sự sinh trưởng và phát triển của loài.
B. Quá trình tạo ra những cá thể mới bảo đảm sự phát triển kế tục của loài.
C. Quá trình tạo ra những cá thể mới đảm bảo sự tồn tại vĩnh viễn của loài.
D. Quá trình tạo ra những cá thể mới đảm bảo sự tiến hóa của loài.
Câu 10. Ở sinh vật có mấy kiểu sinh sản?
A. Sinh con và sinh trứng
B. Sinh sản hoàn toàn và bán hoàn toàn
C. Sinh sản cơ học và hóa học
D. Sinh sản vô tính và hữu tính
Câu 11. Hình thức sinh sản ở động vật hay thực vật sẽ phức tạp hơn?
A. Động vật
B. Thực vật
C. Bằng nhau
D. Không kết luận được
Câu 12. Sinh sản vô tính ở động vật là từ một cá thể….?
A. sinh ra một hay nhiều cá thể giống hoặc khác mình, không có sự kết hợp giữa tinh trùng và trứng.
B. luôn sinh ra nhiều cá thể giống mình, không có sự kết hợp giữa tinh trùng và trứng.
C. sinh ra một hay nhiều cá thể giống mình, không có sự kết hợp giữa tinh trùng và trứng.
D. luôn sinh ra chỉ một cá thể giống mình, không có sự kết hợp giữa tinh trùng và trứng.
Câu 13. Một trùng giày sinh sản bằng cách tự phân chia thành hai tế bào con. Quá trình này được gọi là
A. mọc chồi.
B. tái sinh.
C. phân đôi.
D. nhân giống.
Câu 14 Đặc điểm nào sau đây không thuộc sinh sản vô tính?
A. Cơ thể con sinh ra hoàn toàn giống nhau và giống cơ thể mẹ ban đầu.
B. Tạo ra cá thể mới rất đa dạng về các đặc điểm thích nghi.
C. Tạo ra số lượng lớn con cháu trong một thời gian ngắn.
D. Tạo ra các cá thể thích nghi tốt với môi trường sống ổn định.
Câu 15. Những kiểu sinh sản của hình thức sinh sản vô tính ở động vật là?
A. Phân đôi, nảy mầm, phân mảnh, trinh sinh
B. Phân đôi, nảy chồi, phân mảnh, trinh sinh
C. Phân đôi, nảy chồi, phân mảnh, phân sinh
D. Phân đôi, nảy mầm, phân mảnh, phân sinh
Multiple Choice Answers:
Question 1 | Question 2 | Question 3 | Question 4 | Question 5 | Question 6 | Question 7 | Question 8 | Question 9 | Question 10 |
C | C | B | A | D | A | A | B | C | D |
Question 11 | Question 12 | Question 13 | Question 14 | Question 15 |
A | C | C | B | B |
Note: Information is for reference purposes only!
What are multiple-choice questions on the overview of reproduction in organisms for grade 11 students in Vietnam? What are the teaching methods for grade 11 Biology in Vietnam? (Image from the Internet)
What is the general orientation of the teaching methodology for Grade 11 Biology in Vietnam?
Based on Section 6 of the Biology curriculum for upper secondary schools, issued together with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the teaching methods for Biology are conducted according to the following general orientations:
- Enhance the positivity, initiative, and creativity of students; avoid one-sided imposition and rote memorization; focus on cultivating the capacity for independence and self-study so that students can continue to research and expand their knowledge, continuing to develop necessary qualities and capacities after upper secondary school graduation.
- Train the skills to apply biological knowledge to identify and solve practical issues; encourage and create conditions for students to experience and create based on organizing study activities, exploration, and application.
Flexibly and creatively apply educational methods suitable for the goals, content, educational subjects, and specific conditions.
Depending on the requirements, teachers can combine multiple teaching methods in a single topic. Traditional teaching methods (lectures, discussions, etc.) are used to promote students' positive and proactive nature.
Increase the use of modern teaching methods emphasizing the learning role of students (hands-on learning, learning based on problem-solving, project-based learning, experiential learning; differentiated learning, along with suitable teaching techniques).
- Implement various and flexible teaching forms; combine individual learning, group learning, classroom learning, contract-based learning, flipped learning, online learning, etc. Strengthen the application of information and communication technology in teaching biology.
Value sources of information outside of textbooks and the system of teaching equipment; fully exploit the advantages of information and communication technology in teaching using knowledge repositories, multimedia, strengthen the use of electronic resources (such as experimental films, virtual experiments, simulation experiments, etc.).
- Integrated teaching through topics connecting multiple knowledge areas. In teaching these topics, teachers need to build situations requiring students to apply knowledge and skills to solve issues regarding cognition, practice, and technology.
What equipment is used for practical teaching in Grade 11 Biology in Vietnam ?
According to Subsection 3, Section 8 of the Biology curriculum for upper secondary schools issued together with Circular 32/2018/TT-BGDDT, practical teaching equipment for biology is specified as follows:
- Microscopic specimen kits: cells.
- Practice kits for: cells; cell division; microorganisms and viruses; metabolism and energy transformation in plants; frog heart dissection; wound dressing and bleeding control; growth and development in plants; observing chromosomal mutations.- Specimen boxes: biological classification, various adaptations, etc.
- Measuring equipment kits: measuring respiratory capacity and diaphragm activity in animals, measuring blood pressure, heart rate, pH levels, etc.
- Conditions for Establishment of Educational Representative Offices of Foreign Countries in Vietnam
- What is the term of office of the principal of an intermediate school in Vietnam?
- What are the eligibility criteria for applying to an upper-secondary boarding ethnic school in Vietnam?
- Vietnam: What are the conditions for establishing a boarding ethnic secondary school from November 20, 2024?
- Do primary school students have to pay tuition? Who are the students eligible for tuition exemption in Vietnam?
- What is the overview of Vietnamese literature from the onset of the August Revolution in 1945 to the 20th century? What are the elective subjects for 12th-grade students?
- Vietnam: What is the sample analysis of narrative art in the work "Vợ chồng A Phủ" for 12th-grade students? What is the age of students entering 12th Grade?
- Vietnam: What are the guidelines for preparing the lesson "Người lái đò trên sông Đà"? What are the academic topics in the 12th-grade Literature curriculum?
- Vietnam: What are the guidelines for preparing the lesson "Literary Process and Literary Style" for 12th-grade students? What are the academic topics in the 12th-grade Literature curriculum?
- What are the 05 sample argumentative essays on preserving the purity of the Vietnamese Language? How many lessons are there in the 12th-grade Literature curriculum per semester?