14:00 | 27/09/2024

What are guidelines on writing a paragraph of 3-4 sentences on "Things to do before going to school" for students in Vietnam? How do grade 2 students in Vietnam learn to write a paragraph of 3-4 sentences?

Below are guidelines on writing a paragraph of 3-4 sentences on "Things to do before going to school" for grade 2 students in Vietnam

What are guidelines on writing a paragraph of 3-4 sentences on "Things to do before going to school" for students in Vietnam?

Writing a paragraph of 3-4 sentences on "Things to do before going to school" is a content included in the grade 2 Vietnamese Language curriculum.

To prepare the best essay, parents can guide their children with the following guidelines on writing a paragraph of 3-4 sentences on "Things to do before going to school":

Guidelines on writing a paragraph of 3-4 sentences on "Things to do before going to school" for students

Grade 2 Vietnamese Language curriculum

Sample 1: Mỗi sáng, em thức dậy thật sớm, đánh răng rửa mặt thật sạch rồi chạy ra sân tập thể dục. Sau đó, em ăn sáng ngon lành và chuẩn bị sách vở để đến trường.

Sample 2: Từng ngày đến trường, em đều háo hức thức dậy. Em gấp chăn gối gọn gàng, thay bộ đồng phục mới tinh và cùng mẹ ăn sáng.

Sample 3: Trước khi đến lớp, em thường giúp mẹ những việc nhỏ như tưới cây, dọn bàn ăn. Em cảm thấy mình thật là ngoan.

Sample 4: Mỗi sáng, em đều tự mình chuẩn bị cặp sách. Em kiểm tra lại xem đã có đầy đủ sách, vở và đồ dùng học tập chưa nhé.

Sample 5: Em rất thích nghe mẹ kể chuyện cổ tích trước khi đi ngủ. Buổi sáng thức dậy, em thường nhớ lại câu chuyện đó và cảm thấy thật vui.

Sample 6: Mẹ em luôn chuẩn bị cho em một bữa sáng thật ngon với trứng ốp la và sữa tươi. Ăn xong, em cảm thấy mình tràn đầy năng lượng để đến trường.

Sample 7: Em rất thích vẽ tranh. Buổi sáng, trước khi đi học, em thường tranh thủ vẽ vài nét nguệch ngoạc trong cuốn sổ tay của mình.

Sample 8: Em có một chú chó bông rất đáng yêu. Mỗi sáng, em đều ôm chú chó và nói lời chào trước khi đi học.

Sample 9: Em rất thích đọc sách. Buổi sáng, trước khi đi học, em thường tranh thủ đọc vài trang sách yêu thích.

Sample 10: Mẹ em thường nhắc nhở em phải làm bài tập về nhà trước khi đi ngủ. Buổi sáng, em kiểm tra lại cặp sách để chắc chắn không quên bài tập.

Sample 11: Em thích ngắm nhìn bầu trời vào buổi sáng. Có những ngày, em thấy những đám mây thật đẹp, trông giống như những con vật ngộ nghĩnh.

Sample 12: Em thường giúp bố mẹ quét nhà trước khi đi học. Căn nhà trở nên sạch sẽ và em cảm thấy rất vui.

Sample 13: Mỗi sáng, em đều tự mình buộc dây giày. Em làm điều đó thật nhanh và khéo léo.

Sample 14: Em rất thích nghe nhạc. Buổi sáng, em thường bật nhạc lên và vừa nghe vừa chuẩn bị sách vở.

Sample 15: Em có một cây bút chì rất yêu thích. Em thường mang cây bút chì đó đến trường để viết bài.

Sample 16: Mẹ em thường chuẩn bị cho em một chiếc hộp bút thật xinh. Em rất thích chiếc hộp bút đó và luôn giữ gìn nó cẩn thận.

Sample 17: Em thường cùng bà ngoại ra vườn hái rau. Buổi sáng, em mang những chiếc rau đó đến trường để cho các bạn cùng lớp.

Sample 18: Em rất thích chơi trò xếp hình. Buổi sáng, trước khi đi học, em thường dành một chút thời gian để xếp hình.

Sample 19: Em có một chiếc cặp sách rất xinh. Mỗi khi đến trường, em đều cảm thấy rất tự hào về chiếc cặp sách của mình.

Sample 20: Em rất thích đi học. Mỗi sáng, em đều háo hức được đến trường để gặp bạn bè và thầy cô.

*Note: The information is for reference only./.

Sample writing: 3-4 sentences about what I usually do before going to school

What are guidelines on writing a paragraph of 3-4 sentences on "Things to do before going to school" for students in Vietnam?​ (Image from the Internet)

How do grade 2 students in Vietnam learn to write a paragraph of 3-4 sentences?

Based on Section IV of the Appendix to the General Education Program for the Vietnamese Language subject issued together with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the requirements for writing skills in the grade 2 Vietnamese Language subject are as follows:

WRITING

WRITING TECHNIQUES

- Write lowercase letters fluently, write capital letters correctly.

- Capitalize the first letter of a sentence, write the correct names of people and common geographical names in the locality.

- Listening and writing accurately about 50-55 words of poetry or prose at a speed of about 50-55 words in 15 minutes. Write correctly some words easily mistaken due to local pronunciation characteristics.

- Present the written work neatly and conformably.

WRITING SHORT PARAGRAPHS

Writing process

- Identify the content by answering the question: "What to write about?”; draft; with the teacher's support, correct punctuation, capitalization, and wording errors.

Practice writing

- Write 4-5 sentences recounting an event witnessed or participated in based on suggestions.

- Write 4-5 sentences describing a familiar, close object based on suggestions.

- Write 4-5 sentences expressing feelings about a relative or event based on suggestions.

- Write 4-5 sentences introducing a familiar object based on suggestions.

- Know how to title a picture.

- Know how to write schedules, postcards, messages, thank you notes, apology notes.

SPEAKING AND LISTENING

Speaking

- Speak clearly, with the habit of looking at the listener.

- Know how to greet, say goodbye, thank, apologize, invite, suggest, congratulate, console, praise, express surprise; agree, disagree, and appropriately refuse with respect to the listener.

- Tell a simple story (with pictures) that has been read, heard, or watched.

- Briefly talk about a story or poem that has been read according to personal choice (title, content, favorite character).

Listening

- Have the habit and attitude of paying attention to listen to others talk. Ask about unclear points when listening.

- Listen to a poem or song, based on suggestions, say a few sentences expressing personal feelings about that poem or song.

- Listen to a story, based on suggestions, express opinions about the main character or an event in the story.

Interactive Speaking and Listening

- Know how to discuss in a group about characters in a story based on suggestions.

- Know how to discuss in a group about an issue: listen attentively to others, contribute ideas, and do not interrupt others when they are speaking.

Thus, based on the requirements needed to teach grade 2 students in Vietnamese, the requirement is to practice writing 3-4 sentences about a topic assigned by the teacher.

How much writing time is allocated for the grade 2 Vietnamese Language subject in Vietnam?

Based on Section 8 in the General Education Program for the Vietnamese Language subject issued together with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the allocated time for the Vietnamese Language subject across grade levels is as follows:

[1] Allocated time for each grade (by number of lessons)

Grade 1 Grade 2 Grade 3 Grade 4 Grade 5 Grade 6 Grade 7 Grade 8 Grade 9 Grade 10 Grade 11 Grade 12
420 350 245 245 245 140 140 140 140 105 105 105

[2] Time allocation for educational content

Time allocation for educational content is to be arranged proactively by textbook authors and teachers based on the requirements to be achieved in each grade and the actual teaching situation. However, it is essential to ensure a reasonable proportion among the following components:

- Between providing knowledge and practicing skills (focusing mainly on practicing and applying skills).

- Among types of reading, writing, speaking, and listening texts (allocating more time for reading literary texts).

- Among reading, writing, speaking, and listening skills (allocating more time for reading training); specifically, the proportion of time for each skill at each grade level is as follows:

Grade Groups Reading Writing Speaking and Listening Periodic Evaluation
From Grade 1 to Grade 3 About 60% About 25% About 10% About 5%
From Grade 4 to Grade 5 About 63% About 22% About 10% About 5%
From Grade 6 to Grade 9 About 63% About 22% About 10% About 5%
From Grade 10 to Grade 12 About 60% About 25% About 10% About 5%

Thus, according to the regulations, when teaching the grade 2 Vietnamese Language subject, the time allocated for writing is about 25%.

>>> Download the General Education Program for the Vietnamese Language subject issued together with Circular 32/2018/TT-BGDDT.

Related Posts
LawNet
In Vietnam, what does being able to show gratitude to teachers mean? What is the grade at which showing gratitude to teachers is taught?
LawNet
Vietnam: What are the sample paragraphs on playing the role of the sea to write thanks to a drop of water for 2nd-grade students? Are 2nd-grade students required to know how to write a thank you note?
LawNet
Guidelines on writing an essay of 3-5 sentences on an event witnessed or participated in for students in Vietnam
LawNet
10 descriptive essays about a favorite object for students in Vietnam
LawNet
What are guidelines on writing a paragraph of 3-4 sentences on "Things to do before going to school" for students in Vietnam? How do grade 2 students in Vietnam learn to write a paragraph of 3-4 sentences?
Lượt xem: 1142
Latest Post

Đăng ký tài khoản Lawnet

Đơn vị chủ quản: Công ty THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
Chịu trách nhiệm chính: Ông Bùi Tường Vũ - Số điện thoại liên hệ: 028 3935 2079
P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;