08:02 | 10/02/2025

What are the lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"? What are the achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam?

What are the lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"? What are the achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam?

What are the lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"?

Below are the lyrics of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không":

Lyrics of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"

[Verse 1:]

Vào một ngày không nắng không mưa

Ta cùng đưa tình yêu đến nơi ngã tư đường

Nơi có hai người xa lạ quá

Nhưng khuôn mặt là hai chúng ta

Ngày xưa họ đã nắm tay qua nơi này

Một giây cũng chẳng thể xa nhau mà

Giờ đây chỉ một tiếng thở dài

Cũng lạnh giá hơn cả bão giông

Chẳng biết vì sao nước mắt em không thể rơi nữa

Hay khóe mắt không đủ để chứa nỗi đau này

Phải chi em yếu đuối một chút

Anh sẽ quay lại ôm em phải không?

Chúng ta còn ở đó không?

Anh có còn ở đó không?

Hay anh đang ở nơi khác hạnh phúc hơn ngôi nhà hai chúng ta đã từng vun vén lâu nay

Chúng ta còn ở đó không?

Nước mắt em liệu có khiến anh rung động?

Anh chỉ cần vờ nói câu trả lời lần cuối thôi

Em có còn ở đó không, trong tim anh





[Verse 2:]

Rồi tình yêu có tuổi không tên

Em tự mình đem chôn ở nơi ngã tư đường

Nơi có hai người xa lạ quá

Nhưng khuôn mặt là hai chúng ta

Chẳng biết vì sao nước mắt em không thể rơi nữa

Hay khóe mắt không đủ để chứa nỗi đau này

Phải chi em yếu đuối một chút

Anh sẽ quay lại ôm em phải không?

Chúng ta còn ở đó không?

Anh có còn ở đó không?

Hay anh đang ở nơi khác hạnh phúc hơn ngôi nhà hai chúng ta đã từng vun vén lâu nay

Chúng ta còn ở đó không?

Nước mắt em liệu có khiến anh rung động?

Anh chỉ cần vờ nói câu trả lời lần cuối thôi

Em có còn ở đó không, trong tim anh

Chúng ta còn ở đó không?

Anh có còn ở đó không?

Hay anh đang ở nơi khác hạnh phúc hơn ngôi nhà hai chúng ta đã từng vun vén lâu nay

Chúng ta còn ở đó không?

Nước mắt em liệu có khiến anh rung động?

Anh chỉ cần vờ nói câu trả lời lần cuối thôi

Em có còn ở đó không, trong tim anh

Anh có còn ở đó không?

Chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"

1. [Am] Vào một ngày không [Em] nắng không mưa

Ta [Dm] cùng đưa [G] tình yêu [C] đến nơi ngã tư [Bm] đường [Em]

Nơi có hai [Am] người xa lạ [D] quá

Nhưng khuôn [F] mặt là hai chúng [E7] ta.

 

2. [Am] Ngày xưa họ đã [Em] nắm tay qua nơi [Dm] này

Một [G] giây cũng [C] chẳng thể xa nhau [Bm] mà [Em]

Giờ đây chỉ [Am] một tiếng thở [D] dài

Cũng lạnh [F] giá hơn cả bão [E7] giông.





Pre-Chorus:

[Dm] Chẳng biết vì sao nước mắt em [G] không thể rơi nữa

[C] Hay khóe mắt không đủ để [Am] chứa nỗi đau này

Phải chi [Dm] em yếu đuối một [B7] chút

Anh sẽ quay [E7] lại ôm em phải không?

 





Chorus:

Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không?

Anh có [Dm] còn [G] ở đó [C] không?

Hay anh [Bm] đang ở nơi [Em] khác

Hạnh phúc hơn [Am] ngôi nhà hai [D] chúng ta đã [Dm] từng

Vun vén lâu [E7] nay.

 

Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không?

Nước mắt em liệu [Dm] có khiến [G] anh rung [C] động?

Anh [Bm] chỉ cần vờ [Em] nói câu trả [Am] lời lần cuối [D] thôi

Em có [Dm] còn ở đó [E7] không, trong tim [Am] anh.

 

3. [Am] Rồi tình yêu có [Em] tuổi không tên

Em [Dm] tự mình [G] đem chôn [C] ở nơi ngã tư [Bm] đường [Em]

Nơi có [Am] hai người xa lạ [D] quá

Nhưng khuôn [Dm] mặt là hai chúng [E7] ta.







Pre-Chorus:

[Dm] Chẳng biết vì sao nước mắt em [G] không thể rơi nữa

[C] Hay khóe mắt không đủ để [Am] chứa nỗi đau này

Phải chi [Dm] em yếu đuối một [B7] chút

Anh sẽ quay [E7] lại ôm em phải không?





Chorus:

Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không?

Anh có [Dm] còn [G] ở đó [C] không?

Hay anh [Bm] đang ở nơi [Em] khác

Hạnh phúc hơn [Am] ngôi nhà hai [D] chúng ta đã [Dm] từng

Vun vén lâu [E7] nay.

 

Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không?

Nước mắt em liệu [Dm] có khiến [G] anh rung [C] động?

Anh [Bm] chỉ cần vờ [Em] nói câu trả [Am] lời lần cuối [D] thôi

Em có [Dm] còn ở đó [E7] không, trong tim [Am] anh.




Chorus:

Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không?

Anh có [Dm] còn [G] ở đó [C] không?

Hay anh [Bm] đang ở nơi [Em] khác

Hạnh phúc hơn [Am] ngôi nhà hai [D] chúng ta đã [Dm] từng

Vun vén lâu [E7] nay.

 

Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không?

Nước mắt em liệu [Dm] có khiến [G] anh rung [C] động?

Anh [Bm] chỉ cần vờ [Em] nói câu trả [Am] lời lần cuối [D] thôi

Em có [Dm] còn ở đó [E7] không, trong tim [Am] anh.

Note: Lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không" are for reference only!

Lyrics and chords for the song "Chung Ta Con O Do Khong"? The levels of accomplishment required for the music subject?

What are the lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"? What are the achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam? (Image from Internet)

What are the achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam?

Under sub-section 1 section 8 of the General Education Program for the Music subject issued together with Circular 32/2018/TT-BG/DDT, certain verbs are used to express the achievement levels of the required outcomes of students.

Some verbs are used at different levels, but in each case express a specific action with respective subjects and requirements.

During the teaching process, especially when posing discussion questions, and designing assessment tasks, teachers can use the verbs mentioned below or replace them with equivalent verbs suitable to the pedagogical situation and specific tasks assigned to students.

03 achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam include:

Level Verbs Describing the Level
Acknowledge Naming (performance forms), enumerating (some notable musicians), listing (a variety of musical instruments), recalling (the content of a song), articulating, memorizing (lyrics); recognizing (musical notes, musical notation symbols), identifying, reading accurately (pitch and rhythm of musical notes),...
Comprehension Describing (instrumental playing action), providing examples; summarizing, explaining (the meaning of some musical symbols and terms); comparing (differences between rhythmic types),...
Application Performing (musical acts); adjusting (vocal tone to create harmony); organizing (music activities suitable for age groups); classifying, evaluating (musical performance skills of oneself and others),…

What are the regulations on the teaching equipment for Music in the general education program 2018?

Under sub-section 3, section 8 of the general education program for Music issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the teaching equipment includes:

(1) Equipment for teachers

- Musical instruments: electronic keyboard or digital piano;

- Musical references: pictures of musical instruments, music authors, artists, artisans; illustrations for music stories; music performance videos, etc.

(2) Equipment for students' practice

  Primary level Lower secondary level Upper secondary level
Percussion instruments

(students in all schools)
Small drum, clappers, claves, tambourine, triangle, locally popular percussion instruments, homemade percussion instruments,... Small drum, clappers, claves, tambourine, triangle, locally popular percussion instruments, homemade percussion instruments,... Bongo drum, cajon, tambourine, locally popular percussion instruments, homemade percussion instruments,...
Melody instruments

(students in schools with adequate conditions)
Melodica, recorder, locally popular melody instruments,... Melodica, recorder, ukulele, locally popular melody instruments,... Melodica, electronic keyboard, recorder, ukulele, guitar, locally popular melody instruments,...

(3) Music Classroom

In areas with favorable conditions, a separate room for the Music subject should be arranged, isolated from other classrooms or located on the top floor for soundproofing.

The Music classroom should have movable and easily storable furniture to create space for students' movement and participation in music activities or performances; it should have storage for teaching equipment, a board, audio-visual equipment (computer, projector, screen,...), fire safety equipment; and classroom regulations.

Related Posts
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "NẾU KHI ẤY" by Negav? In Vietnam, how many education stages are there for Music?
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "Anh Chưa Thương Em Đến Vậy Đâu"? What are the perspectives on developing the Music curriculum in Vietnam?
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "Ghệ Mới"? In Vietnam, what are 02 education stages for Music?
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "Ngày này Người con gái này"? What are the general orientations for the Music curriculum in Vietnam?
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "I DO"? What are the required specific competencies in the Music curricula in Vietnam?
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "Chăm Em Một Đời"? In Vietnam, how many education stages are there for Music?
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"? What are the achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam?
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "Nỗi Buồn Em Đánh Rơi"? What is the number of lessons for Music according to the General Education Program 2018 in Vietnam?
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "Tái Sinh"? Is Music a compulsory subject in the applicable General Education Program in Vietnam?
LawNet
What are the lyrics and chords of the song "Tết đong đầy"? Is Music a compulsory subject in Vietnam?
Lượt xem: 106

Đăng ký tài khoản Lawnet

Đơn vị chủ quản: Công ty THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
Chịu trách nhiệm chính: Ông Bùi Tường Vũ - Số điện thoại liên hệ: 028 3935 2079
P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;