What are the lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"? What are the achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam?
What are the lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"?
Below are the lyrics of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không":
Lyrics of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không" [Verse 1:] Vào một ngày không nắng không mưa Ta cùng đưa tình yêu đến nơi ngã tư đường Nơi có hai người xa lạ quá Nhưng khuôn mặt là hai chúng ta Ngày xưa họ đã nắm tay qua nơi này Một giây cũng chẳng thể xa nhau mà Giờ đây chỉ một tiếng thở dài Cũng lạnh giá hơn cả bão giông Chẳng biết vì sao nước mắt em không thể rơi nữa Hay khóe mắt không đủ để chứa nỗi đau này Phải chi em yếu đuối một chút Anh sẽ quay lại ôm em phải không? Chúng ta còn ở đó không? Anh có còn ở đó không? Hay anh đang ở nơi khác hạnh phúc hơn ngôi nhà hai chúng ta đã từng vun vén lâu nay Chúng ta còn ở đó không? Nước mắt em liệu có khiến anh rung động? Anh chỉ cần vờ nói câu trả lời lần cuối thôi Em có còn ở đó không, trong tim anh [Verse 2:] Rồi tình yêu có tuổi không tên Em tự mình đem chôn ở nơi ngã tư đường Nơi có hai người xa lạ quá Nhưng khuôn mặt là hai chúng ta Chẳng biết vì sao nước mắt em không thể rơi nữa Hay khóe mắt không đủ để chứa nỗi đau này Phải chi em yếu đuối một chút Anh sẽ quay lại ôm em phải không? Chúng ta còn ở đó không? Anh có còn ở đó không? Hay anh đang ở nơi khác hạnh phúc hơn ngôi nhà hai chúng ta đã từng vun vén lâu nay Chúng ta còn ở đó không? Nước mắt em liệu có khiến anh rung động? Anh chỉ cần vờ nói câu trả lời lần cuối thôi Em có còn ở đó không, trong tim anh Chúng ta còn ở đó không? Anh có còn ở đó không? Hay anh đang ở nơi khác hạnh phúc hơn ngôi nhà hai chúng ta đã từng vun vén lâu nay Chúng ta còn ở đó không? Nước mắt em liệu có khiến anh rung động? Anh chỉ cần vờ nói câu trả lời lần cuối thôi Em có còn ở đó không, trong tim anh Anh có còn ở đó không? |
Chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"
1. [Am] Vào một ngày không [Em] nắng không mưa Ta [Dm] cùng đưa [G] tình yêu [C] đến nơi ngã tư [Bm] đường [Em] Nơi có hai [Am] người xa lạ [D] quá Nhưng khuôn [F] mặt là hai chúng [E7] ta.
2. [Am] Ngày xưa họ đã [Em] nắm tay qua nơi [Dm] này Một [G] giây cũng [C] chẳng thể xa nhau [Bm] mà [Em] Giờ đây chỉ [Am] một tiếng thở [D] dài Cũng lạnh [F] giá hơn cả bão [E7] giông. Pre-Chorus: [Dm] Chẳng biết vì sao nước mắt em [G] không thể rơi nữa [C] Hay khóe mắt không đủ để [Am] chứa nỗi đau này Phải chi [Dm] em yếu đuối một [B7] chút Anh sẽ quay [E7] lại ôm em phải không?
Chorus: Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không? Anh có [Dm] còn [G] ở đó [C] không? Hay anh [Bm] đang ở nơi [Em] khác Hạnh phúc hơn [Am] ngôi nhà hai [D] chúng ta đã [Dm] từng Vun vén lâu [E7] nay.
Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không? Nước mắt em liệu [Dm] có khiến [G] anh rung [C] động? Anh [Bm] chỉ cần vờ [Em] nói câu trả [Am] lời lần cuối [D] thôi Em có [Dm] còn ở đó [E7] không, trong tim [Am] anh.
3. [Am] Rồi tình yêu có [Em] tuổi không tên Em [Dm] tự mình [G] đem chôn [C] ở nơi ngã tư [Bm] đường [Em] Nơi có [Am] hai người xa lạ [D] quá Nhưng khuôn [Dm] mặt là hai chúng [E7] ta. Pre-Chorus: [Dm] Chẳng biết vì sao nước mắt em [G] không thể rơi nữa [C] Hay khóe mắt không đủ để [Am] chứa nỗi đau này Phải chi [Dm] em yếu đuối một [B7] chút Anh sẽ quay [E7] lại ôm em phải không? Chorus: Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không? Anh có [Dm] còn [G] ở đó [C] không? Hay anh [Bm] đang ở nơi [Em] khác Hạnh phúc hơn [Am] ngôi nhà hai [D] chúng ta đã [Dm] từng Vun vén lâu [E7] nay.
Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không? Nước mắt em liệu [Dm] có khiến [G] anh rung [C] động? Anh [Bm] chỉ cần vờ [Em] nói câu trả [Am] lời lần cuối [D] thôi Em có [Dm] còn ở đó [E7] không, trong tim [Am] anh. Chorus: Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không? Anh có [Dm] còn [G] ở đó [C] không? Hay anh [Bm] đang ở nơi [Em] khác Hạnh phúc hơn [Am] ngôi nhà hai [D] chúng ta đã [Dm] từng Vun vén lâu [E7] nay.
Chúng ta [Am] còn ở đó [Em] không? Nước mắt em liệu [Dm] có khiến [G] anh rung [C] động? Anh [Bm] chỉ cần vờ [Em] nói câu trả [Am] lời lần cuối [D] thôi Em có [Dm] còn ở đó [E7] không, trong tim [Am] anh. |
Note: Lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không" are for reference only!
What are the lyrics and chords of the song "Chúng Ta Còn Ở Đó Không"? What are the achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam? (Image from Internet)
What are the achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam?
Under sub-section 1 section 8 of the General Education Program for the Music subject issued together with Circular 32/2018/TT-BG/DDT, certain verbs are used to express the achievement levels of the required outcomes of students.
Some verbs are used at different levels, but in each case express a specific action with respective subjects and requirements.
During the teaching process, especially when posing discussion questions, and designing assessment tasks, teachers can use the verbs mentioned below or replace them with equivalent verbs suitable to the pedagogical situation and specific tasks assigned to students.
03 achievement levels of the required outcomes for Music in Vietnam include:
Level | Verbs Describing the Level |
Acknowledge | Naming (performance forms), enumerating (some notable musicians), listing (a variety of musical instruments), recalling (the content of a song), articulating, memorizing (lyrics); recognizing (musical notes, musical notation symbols), identifying, reading accurately (pitch and rhythm of musical notes),... |
Comprehension | Describing (instrumental playing action), providing examples; summarizing, explaining (the meaning of some musical symbols and terms); comparing (differences between rhythmic types),... |
Application | Performing (musical acts); adjusting (vocal tone to create harmony); organizing (music activities suitable for age groups); classifying, evaluating (musical performance skills of oneself and others),… |
What are the regulations on the teaching equipment for Music in the general education program 2018?
Under sub-section 3, section 8 of the general education program for Music issued with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the teaching equipment includes:
(1) Equipment for teachers
- Musical instruments: electronic keyboard or digital piano;
- Musical references: pictures of musical instruments, music authors, artists, artisans; illustrations for music stories; music performance videos, etc.
(2) Equipment for students' practice
Primary level | Lower secondary level | Upper secondary level | |
Percussion instruments (students in all schools) |
Small drum, clappers, claves, tambourine, triangle, locally popular percussion instruments, homemade percussion instruments,... | Small drum, clappers, claves, tambourine, triangle, locally popular percussion instruments, homemade percussion instruments,... | Bongo drum, cajon, tambourine, locally popular percussion instruments, homemade percussion instruments,... |
Melody instruments (students in schools with adequate conditions) |
Melodica, recorder, locally popular melody instruments,... | Melodica, recorder, ukulele, locally popular melody instruments,... | Melodica, electronic keyboard, recorder, ukulele, guitar, locally popular melody instruments,... |
(3) Music Classroom
In areas with favorable conditions, a separate room for the Music subject should be arranged, isolated from other classrooms or located on the top floor for soundproofing.
The Music classroom should have movable and easily storable furniture to create space for students' movement and participation in music activities or performances; it should have storage for teaching equipment, a board, audio-visual equipment (computer, projector, screen,...), fire safety equipment; and classroom regulations.










- What are the 10 best sample argumentative essays on gratitude? What are the regulations on the attire of 7th-grade students in Vietnam?
- What are the 04 best sample analysis essays on the story "Lặng lẽ Sa Pa"? What are the general objectives of the Literature curricula in Vietnam?
- What are the 03+ sample outlines for expressive essays on people or events for 7th-grade students in Vietnam? What are the duties and powers of lower secondary schools in Vietnam?
- What is the sample outline for an analysis essay on Kim Lan's short story "Làng"? How many periodic assessments per semester do 9th-grade students in Vietnam undergo?
- What are the regulations on the method of enrollment for lower secondary education in Vietnam?
- What are the 03 sample essays on a form of art? What are the objectives of the Vietnamese language subject at the primary level?
- Is Decision No. 448/QD-BGDDT 2025 regarding the establishment of an inspection delegation for compliance with Circular 29 on extra classes in Vietnam available?
- What is the list of universities applying admission by academic records in Ho Chi Minh City in 2025? What are the priority policies in enrollment for undergraduate programs in 2025?
- What is the enrollment plan for 6th grade and 10th grade for the 2025-2026 school year in Quang Nam Province?
- Does the People's Police Academy of Vietnam announce the enrollment of 530 candidates in 2025?