Guidelines on writing an essay of 3-5 sentences on an event witnessed or participated in for students in Vietnam
Guidelines on writing an essay of 3-5 sentences on an event witnessed or participated in for students in Vietnam
Writing an essay of 3-5 sentences on an event witnessed or participated in is one of the contents that grade 2 students will learn in the Vietnamese language subject for grade 2.
Students can refer to the following guidelines on writing an essay of 3-5 sentences on an event witnessed or participated in
Guidelines on writing an essay of 3-5 sentences on an event witnessed or participated in for students in Vietnam Example 1: Creativity Contest Hôm ấy, lớp chúng mình tổ chức cuộc thi làm báo tường. Mỗi bạn đều hào hứng mang đến những ý tưởng độc đáo. Bạn An vẽ tranh minh họa rất đẹp, bạn Bình viết bài thơ hay, còn mình thì phụ trách trang trí. Chúng mình cùng nhau làm việc hăng say, cuối cùng cũng hoàn thành tác phẩm ưng ý. Example 2: A Picnic Cả lớp mình đã có một buổi dã ngoại thật vui bên bờ hồ. Chúng mình cùng nhau chơi các trò chơi tập thể như kéo co, đố vui. Bạn Hoa hát rất hay, bạn Nam thì kể chuyện hài hước khiến cả nhóm cười nghiêng ngả. Buổi dã ngoại kết thúc trong niềm vui và lưu lại nhiều kỷ niệm đẹp. Example 3: Helping Those in Need Thấy bác hàng xóm nhà cạnh bị ốm, mình cùng với các bạn trong xóm đã đến thăm và giúp đỡ bác. Chúng mình thay phiên nhau chăm sóc bác, nấu cơm, dọn dẹp nhà cửa. Nhìn thấy bác khỏe lại, mình cảm thấy rất vui và hạnh phúc. Example 4: Beautiful Friendship Mình và bạn Huy là đôi bạn thân từ nhỏ. Chúng mình cùng nhau chia sẻ mọi niềm vui nỗi buồn. Có lần, mình bị ốm, Huy đã đến thăm và động viên mình rất nhiều. Nhờ có Huy, mình đã sớm vượt qua bệnh tật. Example 5: Mistake and Forgiveness Trong một lần chơi đùa, mình vô tình làm vỡ chiếc bình hoa yêu quý của mẹ. Mình rất sợ và lo lắng. Bạn Mai đã an ủi và giúp mình xin lỗi mẹ. Nhờ có bạn Mai, mình đã nhận được sự tha thứ của mẹ. Example 6: Exploring Nature Một buổi chiều, mình cùng các bạn rủ nhau đi khám phá cánh đồng hoa ở ngoại ô. Chúng mình tha hồ ngắm nhìn những bông hoa đủ màu sắc, chụp ảnh lưu niệm. Cảnh vật thiên nhiên thật đẹp đã khiến mình cảm thấy thư thái và yêu đời hơn. Example 7: Useful Class Mình đã tham gia một lớp học làm bánh rất thú vị. Cô giáo hướng dẫn chúng mình từng bước một, từ việc nhào bột đến trang trí bánh. Mình đã làm được một chiếc bánh kem rất đẹp và ngon. Example 8: Sports Competition Trường mình tổ chức giải bóng đá mini. Mình cùng các bạn trong lớp đã cố gắng tập luyện để tham gia cuộc thi. Dù không đạt được giải cao nhưng chúng mình vẫn rất vui vì đã có những giây phút thi đấu thật sôi động. Example 9: Helping the Elderly Mình thường xuyên cùng các bạn tình nguyện đến thăm và giúp đỡ các cụ già neo đơn. Chúng mình đọc báo, kể chuyện cho các cụ nghe, quét dọn nhà cửa. Nhìn thấy nụ cười của các cụ, mình cảm thấy mình đã làm được một việc có ý nghĩa. Example 10: A Day of Volunteering Cả lớp mình đã tham gia một ngày tình nguyện tại một ngôi làng nhỏ. Chúng mình đã giúp người dân làm vệ sinh môi trường, sửa chữa nhà cửa và tặng quà cho các em nhỏ. Qua hoạt động này, mình hiểu hơn về cuộc sống của những người khó khăn và ý nghĩa của việc chia sẻ.
|
*Note: The information is for reference purposes only./.
Guidelines on writing an essay of 3-5 sentences on an event witnessed or participated in for students in Vietnam (Image from the Internet)
Is is correct that grade 2 students in Vietnam will practice writing an essay of 3-5 sentences on an event witnessed or participated?
Based on Section IV of the Appendix to the General Education Program for the Vietnamese Language subject promulgated together with Circular 32/2018/TT-BGDDT, the literacy competencies required after studying the grade 2 Vietnamese language subject are as follows:
WRITING
WRITING TECHNIQUES
- Proficiently write lowercase letters, write uppercase letters correctly.
- Capitalize the first letter of sentences, write common proper names and local place names correctly.
- Listen-write dictation of poems and paragraphs of about 50 - 55 words, at a speed of about 50 - 55 words in 15 minutes. Write common words correctly that are often misspelled due to local pronunciation characteristics.
- Present the writing neatly and conformably.
WRITING SHORT PARAGRAPHS
Writing Process
- Determine the content by answering the question: “What to write about?”; draft writing; based on the teacher's support, correct the use of punctuation, capitalization, and word usage.
Writing Practice
- Write 4 - 5 sentences recounting an event witnessed or participated in based on prompts.
- Write 4 - 5 sentences describing a familiar, close object based on prompts.
- Write 4 - 5 sentences expressing feelings towards a person or event based on prompts.
- Write 4 - 5 sentences introducing a familiar object based on prompts.
- Know how to title a picture.
- Know how to write schedules, postcards, messages, thank you notes, and apologies.
Thus, according to the regulations in the grade 2 Vietnamese language subject curriculum, students are required to write 3 to 5 sentences recounting an event they have witnessed or participated in.
What is the list of grade 2 Vietnamese Language textbooks in Vietnam?
Based on the List of Grade 2 Textbooks used in the general education institutions issued together with Decision 709/QD-BGDDT in 2021, the list of grade 2 Vietnamese language textbooks includes:
No. | Book Title | Author(s) | Publisher |
---|---|---|---|
1. | Vietnamese 2 | Bui Manh Hung (Chief Editor), Bui Manh Hung - Tran Thi Hien Luong (Co-Editors), Le Thi Lan Anh, Do Hong Duong, Vu Thi Thanh Huong, Trinh Cam Lan, Vu Thi Lan, Nguyen Thi Ngoc Minh, Chu Thi Phuong, Tran Kim Phuong, Dang Thi Hao Tam. | Vietnam Education Publishing House |
2. | Vietnamese 2 | Nguyen Thi Ly Kha (Editor), Nguyen Thi Thu Huyen, Trinh Cam Ly, Nguyen Luong Hai Nhu, Pham Thi Kim Oanh, Nguyen Thanh Ngoc Bao, Bui Thanh Truyen, Nguyen Thi Xuan Yen. | Vietnam Education Publishing House |
3. | Vietnamese 2 | Nguyen Minh Thuyet (Chief Editor and Editor), Nguyen Thi Bich Ha, Dang Kim Nga, Tran Manh Huong, Nguyen Thi To Ninh, Hoang Hoa Binh, Nguyen Khanh Ha, Hoang Thi Minh Huong, Tran Bich Thuy, Le Huu Tinh. | Ho Chi Minh City University of Education Publishing House |
Thus, according to the regulations, the grade 2 Vietnamese language textbooks include three versions of books.
- Vietnam: What is the sample report on a modern literary matter - innovations and renovations in the short stories "Chiếc thuyền ngoài xa" and "Một người Hà Nội"?
- Vietnam: What are the 05 sample 600-word argumentative essays on negative issues among youth today? How many types of texts are there in the content of the 12th-grade Literature curriculum?
- Vietnam: What are the best sample paragraphs about your family for 6th-grade students? What elective subjects do 6th-grade students learn?
- Vietnam: What are the best sample self-introductions in English for 5th-grade students? What topics are covered by the 5th-grade English curriculum?
- Vietnam: What are the sample imaginary paragraphs on Tin-tin and Mi-tin entering the magical garden for 4th-grade students? What are the 05 essential qualities required for 4th-grade students?
- Vietnam: What are the guidelines for preparing the briefest lesson "A Strange Tale of the Fisherman's House/Truyện lạ nhà thuyền chài"? What is the eligibility for lower secondary graduation recognition for 9th-grade students?
- What are the enrollment methods of Pham Ngoc Thach University of Medicine in 2025?
- Vietnam: What are the sample 1st end-of-semester question papers of 9th-grade Literature? What is the form of assessment for 9th-grade Literature?
- Vietnam: What are the 10 sample 200-word social argumentative paragraphs on the strength of discipline? Is improving manpower one of the goals of education?
- What are the sample social argumentative essays on a social issue raised from a literary work in the 8th-grade Literature curriculum in Vietnam?