What are the sets of question papers for the Handwriting Competition at the primary level in Vietnam? How many assessment methods are there for primary school students in Vietnam?
What are the sets of question papers for the Handwriting Competition at the primary level in Vietnam?
The sets of question papers for the Handwriting Competition at the primary level in Vietnam comprise exercises specifically designed for primary school students. The purpose of these sets is to:
- Assess handwriting skills: Help teachers and parents evaluate students' handwriting abilities, thereby identifying suitable support methods.
- Practice handwriting skills: Through the exercises in the sets, students are trained in skills such as holding a pen, sitting posture, writing strokes, spacing between letters, lines, etc.
- Enhance handwriting aesthetics: Help students develop beautiful, clear, and creative handwriting, contributing to forming a good handwriting habit.
*Primary school students may refer to the following sets of question papers for the Handwriting Competition at the primary level in Vietnam:
Sets of question papers for the Handwriting Competition at the primary level in Vietnam * Set No. 1: Đồng lúa chín Ánh nắng ban mai trải xuống cánh đồng vàng óng, xua tan dần hơi lạnh mùa đông. Lúa nặng trĩu bông, ngả đầu vào nhau, thoang thoảng hương thơm. Từng cơn gió nhẹ làm cả biển vàng rung rinh như gợn sóng. Đàn chim gáy ở đâu bay về gù vang cả cánh đồng.
Việt Nam có Bác Bác là non nước trời mây, Việt Nam có Bác mỗi ngày đẹp hơn. Còn cao hơn đỉnh Trường Sơn, Nghìn năm chung đúc tâm hồn ông cha. Điệu lục bát, khúc dân ca, Việt Nam là Bác, Bác là việt nam. Theo Lê Anh Xuân
BẦM TÔI Quê tôi nghèo, người dân quanh năm vất vả nơi đồng chiêm nước trũng. Nhưng khổ nhất bao giờ cũng là mẹ. Có lẽ vì thế mà sinh ra cái lễ gọi là bầm. Tiếng bầm nghe như trĩu nặng tình thương, nghe qua đã thấy những cơ cực lam lũ của cả đời người. Tuổi thơ tôi trôi qua trong sự chắt chiu nuôi nấng của bầm.
Sáng mồng hai tháng chín Hôm nay, sáng mồng hai tháng chín Thủ đô hoa, vàng nắng Ba Đình Muôn triệu tim chờ chim cũng nín Bỗng vang lên tiếng hát ân tình Hồ Chí Minh! Hồ Chí Minh! Người đứng trên đài, lặng phút giây Trông đàn con đó, vẫy hai tay Cao cao vầng trán ngời đôi mắt Độc lập bây giờ mới thấy đây! Tố Hữu
* Set No. 4 ĐƯỜNG ĐI SA PA Hôm sau chúng tôi đi Sa Pa. Phong cảnh ở đây thật đẹp.Thoắt cái, lá vàng rơi trong khoảnh khắc mùa thu. Thoắt cái, trắng long lanh một cơn mưa tuyết trên những cành đào, lê, mận. Thoắt cái, gió xuân hây hẩy nồng nàn với những bông hoa lay ơn màu đen nhung hiếm quý. Sa Pa quả là món quà tặng kỳ diệu mà thiên nhiên dành cho đất nước ta. (Theo NGUYỄN PHAN HÁCH)
Về thăm nhà Bác Về thăm nhà Bác, Làng Sen Có hàng râm bụt thắp lên lửa hồng Có con bướm trắng lượn vòng Có hàng ổi chín vàng ong sắc trời Ngôi nhà thuở bác thiếu thời Nghiêng nghiêng mái lợp bao đời nắng mưa Chiếc giường tre quá đơn sơ Võng gai ru mát những trưa nắng hè Làng Sen như mọi làng quê Ngôi nhà lẫn với hàng tre bóng tròn Theo Nguyễn Đức Mậu
TIẾNG HÓT CHIM HỌA MI Chiều nào cũng vậy, con chim họa mi ấy không biết tự phương nào bay đến đậu trong bụi tầm xuân ở vườn nhà tôi mà hót. Hình như nó vui mừng vì suốt ngày đã được tha hồ rong ruổi bay chơi trong khắp trời mây gió, uống bao nhiêu nước suối mát lành trong khe núi. Cho nên, những buổi chiều tiếng hót có khi êm đềm, có khi rộn rã, như một điệu đàn trong bóng xế mà âm thanh vang mãi giữa tĩnh mịch, tưởng như làm rung động lớp sương lạnh mờ mờ rủ xuống cỏ cây. Theo Ngọc Dao.
Bầm ơi (Trích)
Ai về thăm mẹ quê ta Chiều nay có đứa con xa nhớ thầm… Bầm ơi có rét không bầm? Heo heo gió núi, lâm thâm mưa phùn Bầm ra ruộng cấy bầm run Chân lội dưới bùn, tay cấy mạ non Mạ non bầm cấy mấy đon Ruột gan bầm lại thương con mấy lần. Mưa phùn ướt áo tứ thân Mưa bao nhiêu hạt, thương bầm bấy nhiêu! Bầm ơi, sớm sớm, chiều chiều Thương con, bầm chớ lo nhiều bầm nghe! Con đi trăm núi ngàn khe Chưa bằng muôn nỗi tái tê lòng bầm Con đi đánh giặc mười năm Chưa bằng khó nhọc đời bầm sáu mươi. Con ra tiền tuyến xa xôi Yêu bầm yêu nước, cả đôi mẹ hiền. Tố Hữu |
---|
*Note: Information is for reference only./.
What are the sets of question papers for the Handwriting Competition at the primary level in Vietnam? How many assessment methods are there for primary school students in Vietnam? (Image from Internet)
How many assessment methods are there for primary school students in Vietnam?
According to Clause 2 of Article 5, the Regulations on Assessing Primary School Students issued with Circular 27/2020/TT-BGDDT, some common assessment methods used in assessing primary school students in Vietnam include:
- Assessment by observation: Teachers monitor and listen to students when teaching in classes, employ observation cards, examination boards and records of student's behaviors as proof for assessment of studying and training processes of students.
- Assessment by academic records, products and activities of students: Teachers provide feedback and assessment regarding products and activity results of students thereby assessing students based on relevant assessment criteria.
- Assessment by communication: Teachers discuss with students in form of questions and answers to collect information and promptly provide comment, remedial measures.
- Assessment by writing: Teachers employ tests consisting of questions and exercises designed according to levels and requirements to be achieved of the program in form of multiple-choice questions and writing tests to assess level of completion for academic assessment criteria.
What are the objectives of assessing primary school students in Vietnam?
According to Article 3, the Regulations on Assessing Primary School Students issued with Circular 27/2020/TT-BGDDT, the assessment aims to provide information accurately, promptly, identify studying and training results depending on requirements on formal primary education program and progression of students to guide academic activities, adjust teaching activities to improve education quality, to be specific:
- Assist teachers in adjusting and renovating organization format and education methods in teaching and academic processes; promptly acknowledge efforts and progress of students to motivate, encourage and detect insurmountable obstacles of students to guide, support in order to improve studying and training effectiveness of students; in part to implement objectives of primary education level.
- Help students develop ability to self-reflect, reflect, self-study, adjust studying methods, communicate, cooperate, interest in learning and training for improvement.
- Assist student’s parents or guardians (hereinafter referred to as “student’s parents”) in assessing studying, training progress and results, processes of forming and developing traits, capacities of students; actively cooperating with schools in educating students.
- Assist education management officials of all levels to promptly direct education activities, renovate teaching methods and assessment methods to achieve education effectiveness.
- Assist social organization in acknowledging accurate and objective information, develop social sources for investment in development of education.










- What are the 10 best sample argumentative essays on gratitude? What are the regulations on the attire of 7th-grade students in Vietnam?
- What are the 04 best sample analysis essays on the story "Lặng lẽ Sa Pa"? What are the general objectives of the Literature curricula in Vietnam?
- What are the 03+ sample outlines for expressive essays on people or events for 7th-grade students in Vietnam? What are the duties and powers of lower secondary schools in Vietnam?
- What is the sample outline for an analysis essay on Kim Lan's short story "Làng"? How many periodic assessments per semester do 9th-grade students in Vietnam undergo?
- What are the regulations on the method of enrollment for lower secondary education in Vietnam?
- What are the 03 sample essays on a form of art? What are the objectives of the Vietnamese language subject at the primary level?
- Is Decision No. 448/QD-BGDDT 2025 regarding the establishment of an inspection delegation for compliance with Circular 29 on extra classes in Vietnam available?
- What is the list of universities applying admission by academic records in Ho Chi Minh City in 2025? What are the priority policies in enrollment for undergraduate programs in 2025?
- What is the enrollment plan for 6th grade and 10th grade for the 2025-2026 school year in Quang Nam Province?
- Does the People's Police Academy of Vietnam announce the enrollment of 530 candidates in 2025?